(H) kritik - katt
hej!
nu har jag varit i farten igen med att fotografera katter. Jag hade riktigt tråkigt så jag tog med kameran ut och sprang runt på tomten med 2 katter som svans så dom hamnade på bild. Vill gärna ha MASSOR med kritik på dessa, för jag vill verkligen utveckas och jag har en massor med tid och möjligheter att fotografera mer! :)
tiara njuter i sommarvärmen
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
ska nog inte säga så mycket, är inte direkt proffs själv, men två tips;
det är lite synd att en skugga drar över ansiktet och sedan skulle jag gärna ha sett lite mer av katten, kanske inte fokus på allt, men satt det inte ser ut som ett stort huvud bara;)
i övrigt jättefin:)
Kram Gabriella
We notice faults of others and easily forget our own
solen va precis påväg att gå ner bakom huset och hon låg nästan i skuggan.
Vet inte riktigt hur jag skulle gjort för att få med lite mer av kroppen, något tips? om jag hade satt mig mer till höger hade jag inte fått samma blick, hade jag satt mig åt vänster hade inte hela huvudet synts.
tack för kritiken! :)
Medarbetare på Djurfoto
Tror att hon menade att du kunde haft en lite mindre bländare så att hela katten blir skarp :)
Första bilden gillar jag ändå, kanske att hela katten kunnat vara i fokus men jag tycker att det här funkar också :) Fina färger och fint uttryck, katten ser harmonisk ut!
Andra bilden är läcker, dock så är det lite för skarpa skuggor för min smak, men det går ju lätt ljusa upp i något redigeringsprogram. Hade även velat ha lite mer luft till höger =)
Men två fina bilder! :D
smart du är då, haha. Tänkte inte på det, men så hade jag också kunnat göra :p
kan hålla med om att det är lite för skarpa skuggor, men jag kan se om jag kan fixa det när jag får min dator imorgon eller senare i helgen! :)
tack för kritiken :D
Medarbetare på Djurfoto
Angående bilden i #0 så gillar jag det korta skärpedjupet! :D Jag tycker dock att bilden är lite grå och skulle inte skada med mer kontrast (:
Bild nummer 2 vet du redan vad jag tycker om, men kan väl säga igen ^^
Jag tycker det är snyggt fångat och fint med fokus på huvudet, Något skarpa skuggor samt att jag skulle önska mer luft åt höger. Men det är osm du sa tidigare en ögonblicksbild, och dessa har man ju inte heller tid att tänka på komposition och allt sådant :)
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
tack,
ska se vad jag kan göra med bilderna. Dom hade säkert varit mycket bättre om jag hade redigerat dom med en gång men eftersom att jag inte har något redigeringsprogram just nu så får det vänta lite men ska fixa lite!
hehe, tack, igen :D
Medarbetare på Djurfoto
Med nya photoshop CS5 ska det lätt gå att bygga ut bilden :)