Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 630 ggr
keptak
0

(M) Kritik - tax

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som kan ge mig kritik på dessa två bilder?

keptak
0

Och andra.

AndersE
0

Jättefina bilder. Gissar ändå att du vill ha förslag på förbättringar?

Bild 1 skulle jag beskära hårdare så huvudet fyller upp mer. Nu finns en svart kropp till vänster och ointressant grönska till höger.

För bild 2 skulle jag beskära bilden så att taxen hamnar längre till höger, så att han "tittar in" mot mitten.

keptak
0

Hej AndersE!

Tack så mycket. Japp det vill jag ju. Det är jättebra tips du ger, det ska jag verkligen tänka på fortsättningsvis. Det är inte så lätt att fotografera en liten valp som henne eftersom hon rör sig mycket men ibland får hon för sig att ta det lugnt :)

AndersE
0

Så här ungefär. Bild 1:

AndersE
0

Och bild 2:

keptak
0

Japp, det blir ju mycket bättre :)

[Ebfotograf]
0

Bild 1 - Härliga färger, men skulle vilja se den beskärd bara vid huvudet men inte kvadratiskt. Visar med en bild. Jag gillar att du inte gått ner riktigt i hundens nivå utan att det kollar upp lite. På bilden har jag beskärt och lagt till lite mer kontrast för mer liv i bilden.

Bild 2 - Här har du gått ner i hundens nivå, men färgerna är lite trista. Lite mycket gräs runt omkring, visar även här med en bild. På denna bilden har jag gjort lite mer, beskärt, lagt på lite skärpa och kontrast och tillslut dragit ner lite på kurvor.

BILD 1

[Ebfotograf]
0

BILD 2

keptak
0

Ebfotograf: Tack för dina tips också. Jag är inte jätteförtjust i att ändra bildernas egenskaper med skärpa etc efteråt i något redigeringsprogram så därför har jag inte gjort det. Men de andra tipsen tar jag till mig :).

rahl
0

Taxen, min älskad ras :)

keptak
0

#10 Ja, de är mycket fina :).