Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 710 ggr
[Mharya]
0

(H) Pomeranian

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är ingen expert men ltie hård kritik vill jag ha ändå på denna bild jag tog på min hund Bouncy idag.

[Ebfotograf]
0

Jag gillar att man ser att hunden är upphöjt genom att det är mycket förgrund i bilden, skärpan har du fått till bra. Bilden känns dock lite sne. Selen  stör pga att det är rött och skär sig mot hundens päls. Lite petit här men den långa smala pinnen och stenen (höger) på marken stör bara lite. Men allt annat är perfekt! Härlig känsla i bilden, och fin hund. Hunden har en härlig färg som får en varm känsla med omgivningen.

[Mharya]
0

Tack så mycket. Håller med om det du skriver, ska tänka mer på sådant nästa gång. :)

Någon mer?

Ann-SofieH
0

En fin bild! Till skillnad mot tidigare kommentator så stör jag mig inte alls på pinnen eller selen. Pinnen hör till eftersom hunden är fotograferad ute i naturen och inte i en studio. Däremot tror jag att du hade fått en bättre vinkel och bättre ljus om du hade satt dig på huk när du tog bilden, för nu stod du väl upp? Å andra sidan kanske hunden hade rusat till dig då? Hur som helst, jag gillar bilden!

[Mharya]
0

Jag satt faktiskt på huk. ;) Fick ta bilden ganska snabbt eftersom hon var på språng. Hon är ganska så liten också så hade behövt böja mig ner ännu mer för att komma i hennes nivå.

Tack så mycket för tipsen! :)