Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 841 ggr
L8sson
0

Ny kamera?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp nuså ska jag köpa ny kamera för jag har vuxit ur min Nikon D40, vill lära mig mer. Jag är helt säker på att jag vill byta märke till Canon, jag har varit NIKON "hela" mitt liv men jag har kännt på de olika kamerorna och Canon är grymt sköna att hålla i jämnfört med Nikon. Men det som jag behöver hjälp med är att välja rätt kamera, har inge förkunskaper alls om Canon. HJÄLP!!

Jag tar kort oftast på hundar, mycket hundar. Mycket fart och sånt om ni förstår. Ge mig lite tips :)

Martin
0

Frågan är på vilket sätt du har vuxit ur din D40. Vad är det som inte räcker till?

Är det bara greppet, dvs att du vill ha en likvärdig men i Canon så tror jag det är Canons 600D du skall sikta in dig på.

Vill du ha mer funktionalitet i kameran, lite snabbare seriebildtagning och lite bättre prestanda på andra områden också skall du nog upp på en 60D.

Är du ute efter proffskameror så är det än högre du skall, men då kan jag tyvärr inte hjälpa dig fullt ut vilken du skall ha.

Tänk på att om det inte är rena kameraprestanda så kan ett bättre (t.ex. ljuskänsligare som tillåter snabbare slutartider även vid mörka förhållanden) objektiv göra mycket för bilderna också.

mvh Martin

L8sson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vill ha något nytt, då D40 är gammal känns det som och så vill jag ha mer funktioner ja. Har fått för mig att min lilla D40 inte har allt som jag skulle kunna lära mig om. Men igentligen har jag inte tagit och kollat upp kameror, däörför jag ber om hjälp. Behöver ingen proffs kamera men en uppgradering är det jag är ute efter.

Objektivet är jag fullt medveten om att det spelar roll.

GuUuLd
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fotar mycket fart och fläkt hundbilder, nu är jag ju inte jättebra på att fota själv men gillar verkligen min kamera väldigt mycket iaf och det är ju ingen värsting (Canon EOS 550D). Den kan jag verkligen rekomendera :) Har själv haft funderingar på att byta kamera (då till Canon EOS 5D Mark II) men när jag satt och jämförde dem så kom jag fram till att jag nog kan ha kvar min ett tag till :)

Men som Martin skrev så gör ju ett bra objektiv stor skillnad :) Jag använder mig mest av Canon EF 70-300MM F4-5.6 IS USM & Canon EF 70-200MM 4L USM när jag fotar, fotar även mycket fåglar, fjärilar och hästar :)

Här kommer lite hundbilder tagna med min Canon EOS 550D

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Mixxie
0

Jag har en Canon eos 550 d en kamera som verkligen rekommenderas. Väldigt bra.

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/