(M) Kritik - Your eyes
Önskar kritik på en bild från ett exprement jag gjorde för ett par veckor sedan. Bilden har jag döpt till "Your eyes (the ones that took me by surprise)".
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
Jätte fin bild :) Har inget negativt att säga om den
skulle kunna tänka mig beskära lite på höger :) annars jättegullig! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det enda jag funderar på är hur det vore om nosan var något skarpare.
Annars en väldigt vacker bild. :)
#4 Jag har beskurit bilden som jag har gjort medvetet, för att inte centrera hunden för mycket. Om jag dock beskär bilden tvärt om mot vad jag har gjort nu blir det päls som bakgrund istället för berg, skulle det vara bättre?
#5 Tack så mycket! Nosen är med vilje inte i fokus, då den är "ett nödvändigt ont" i den här bilden (enligt mig). Det var hans ögon jag ville visa och jag ville fånga betraktaren vid dom…
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Jag gillar bilden! Speciellt att nosen är ur fokus då ögonen får mer uppmärksamhet då.
det enda jag funderar på är själva beskärningen, det kanske hade blivit mer effektfullt om man gått ännu närmare? Eller att hunden tittat upp en aning mer?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#6, det jag menade var att man inte tar bort all berg utan skär bort lite så ögonen fokuserar mer på hunden :) (personlig åsikt)
som #7 påpekar, att det kanske det blir mer effektfullt (om jag inte har missuppfattat hennes komentar ;)) men den är väldigt fin och den bilden ska du vara nöjd för!! :o äälskar ögonen :3
#8 Fast om jag skär bort berg utan att lägga dit något från andra sidan förlorar jag det rektangulära formatet som bilden har och det vill jag inte. Men jag ska tänka på det nästa gång…
#10 aha du tänkte så :/ aja men den var jättefin iaf! :)
Smaken är olika. ;)
Härliga ögon, fin hund! Bra fokus på ögonen. Jag skulle nog också beskära bilden på höger sida så att ingen bakgrund syns. Då skulle ögonen framträda mer.
Jag blev så nyfiken på hur det skulle bli, så jag laddade hem bilden och mixtrade lite med den åt dig. Jag beskar, infogade fokus med svart utanför region, ljusade upp lite, fördjupning i fokus och lite överstrålning.
Det är ju din bild och jag använder så klart den inte, men jag ville bara hjälpa lite och mixtra lite
Hoppas du inte tar illa upp, men vill du se bilden såsom jag mixtrat lite med den?
Du kan ju ha flera versioner av hund-bilden :)
Den vart ju riktigt bra! Där har nosen lite mera blänk också. :)
Första var också fin så klart. :)
#17 Jag måste erkänna att jag gillar inte riktigt din redigerade version. Dels har ögonen blivit överskärpta och dels är nosen alldeles för ljus, för i alla fall på orginalet som ligger under mig är nosen kolsvart…
Sedan gillar jag inte riktigt blåtonen du fått fram heller, om något är han mer brunsvart än blåsvart. Mitt orginal är också lite blått, men inte alls på samma sätt som denna.
#19 Kan faktiskt hålla med dig om en del, nu när du säger det så känns den väldigt blå. Nosen i originalet är gråsuddig i min dator i alla fall. Så den känns lite bättre i nya versionen för mig.
#20 Grånyanserad och suddig. Lite suddigt ska det ju vara, men det är lite för mycket för min smak på min dator.
Jag gillar ts andra verision, då huvet är mot höger :)
Dessutom gillar jag även #17s omredigerade. Ögonen är så otroligt vakra och man får fokus på dem. I denna bild ser man verkligen varenda detlaj, och i ts bild är dom lite för mörka när man jämför :) Blåtonen stör mig inte då jag inte vet hur den är i verkligheten ;)
Awww så söta ögon. Jag skulle gärna vilja ha så fina hundögon om jag var en hund <3