Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 641 ggr
IceJossan
0

(H) Fridolf poserar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjohej.

Vad har ni för åsikter om denna bild, på Cornish Rexen Fridolf jag var kattvakt åt i veckan?

Peak303
0

Cool bild, men hade velat ha lite mer skärpa i den. (kan bero på att du laddat upp orginal storlek?) 
Men för övrigt en fin bild :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

IceJossan
0

#1 Tack :)

Ja precis, plus att min kamera (Olympus E550) tyvärr inte ger knivskarp skärpa. Detta är kanonbra skärpa för denna kamera, men ändå är det inte helt perfekt.

Peak303
0

#2; E det en kompakt eller system? ^^
För annars brukar de hjälpa lite med att förminska bilder i ex paint sen kopiera och klistra in i ex. PS :)

-'  Malin Hultman

IceJossan
0

#3 Systemkamera.
Jag brukar förminska bilderna i PS, men den här gången sparade jag med flit orginalstorlek och laddade upp den. Kan lägga på lite extra skärpa i PS och förminska bilden för att se om det blir bättre.

Peak303
0

#4; Okej, inte så inne i Sony och Olympus kamerorna. :)

-'  Malin Hultman

MajaL
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Söt! Säger samma sak kring skärpan. Hade även velat ha mer skärpa på blomman framför, tror jag. Kanske helst inte skulle haft blomman alls. Hum, knepigt.

Ursöt bild i alla fall. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

IdaT
0

Jag gillar uttrycket hos katten jättemycket, dock tror jag att bilden skulle vinna en del på en mer rektangulär beskärning som ger lite luft åt höger. Jag förstår tanken med blomman och jag älskar idén, men jag tror att den hade gjort sig bättre bakom katten än framför. Då det skulle ge en vacker avbrytande färg, utan att dölja katten.

Bilden är lite brusig, vilket tyvärr stör endel när man får upp den större. Men annars gillar jag dom mjuka färgerna i bilden som också bryts av på ett vackert sätt med blomman. Fortsätt så!

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Ankilika
0

Jag tycker om blomman. För mig styrker den känslan av att katten kikar fram. Om man ska vara riktigt petig så hade det kanske varit snyggare med fler blommor än bara en, men som sagt, det är om man ska vara petig ;p Snyggt!

IceJossan
0

Jag gillar blomman, håller med #8 om att det ger en "titt-ut"-känsla i bilden. Men det är ju absolut en smaksak. Ojoj vad jag försökte få med fler bilder genom olika vinklar, men då blev bakgrunden omöjlig istället. Hade annars också velat ha fler. Kanske kan försöka klona in ett par blommor till!

#7 Jag ser nu att bilden ju är brusig. Synd.. Jag vill så gärna ha en bättre kamera, bilderna blir liksom inte klockrena med denna kamera. Hade ISO 200 eller 400, minns inte vid just denna bild. Men så fort man höjer över 100 så blir det brusigt. Men det blir bättre vid förminskning, och kanske även vid ytterligare uppmjukning av bilden.

uffelarsen
0

#9 Jag gillar bilden riktigt mycket , blomman som ger titt ut känslan ger bilden ett xtra + från mig. Jag är en anhängare av "skarpa bilder" men här är det hög mysfaktor på den mjuka bilden. Om jag skall säga något som jag skulle kunna göra bilden lite bättre enligt min smak, så hade jag ljusat upp partiet  runt och under nosen lite grann och fixat till ögonen som ser lite matta ut , + reducerat bruset lite. Men den är riktigt fin som den är, Jag har sett bilder som inte kommer i närheten av denna tagna med betydligt bätte utrustning än din, så detta har du gjort riktigt bra! .

IceJossan
0

#10 Tack tack, mycket kul att höra :)

Ska se vad jag kan göra i PS när tiden räcker till :P

majlar
0

Riktigt fin bild tycker jag.