Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 688 ggr
Lindzen
0

(H) Råget

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen lyckas jag med att fota ett rådjur på hyffsat nära håll, kid hade hon också, hade dock önskat att det var en bock, men men ;) Här är rådjuren så skygga att man kan inte ens stanna bilen på 300 m utan att de blir paranoida.

Så nu vill jag har kritik!

Fotat med min Pentax K200D och objektivet Sigma DG 70-300 mm.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

Lindzen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Version två av bilden, kunde inte rikitgt bestämma mig för vem som bättre ut.

Mvh Linda

OlleA
0

Fin bild med bra skärpa på rådjuret! Jag tycker att den första versionen är bäst, den andra har lite väl mättade färger. Kanske kunde bilden ha beskurits lite också. Det är bra att visa djuret i sin miljö, men här är det lite väl mycket "spenat" tycker jag.

Olle

IdaL
0

Väldigt fin bild får jag säga! Gillar kompositionen och tycker du har fångat ett rådjurs "vaksamhet" väldigt bra och man ser verkligen att den är beredd att sätta iväg om faran skulle lura bakom hörnet. Likt som Olle (#2) gillar jag första veriasionen bäst då jag tycker den ser klarast ut. Jag däremot gillar naturen som du har fångat runt rådjuret då det verkligen ser ut som om rådjuret är i sin naturliga miljö, bra jobbat med andra ord! Glad

Lindzen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för kritiken från båda! :) Nu när jag har tittat på båda bilderna några gånger så tycker jag också att första bilden är bättre färgmässigt. Ja jag satt som en liten boll 1 m från skogskanten och geten gick sakta och stampade med fötterna när hon hörde kameran låta, till slut hoppade hon in i diket och några sekunder senare kom kidet i full fart efter ;)

Mvh Linda

majlar
0

Va fina dom är rådjuren. Fina färger och bra skärpa

Peak303
0

Säger som de andra redan sagt, jättefin bild med bra skärpa. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Adrina
0

Första bilden är bäst. Suoerfin!