Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 889 ggr
LitenPyssling
0

Tips och ideér

Jag har länge viljat fota mammas två katter samt min kanin som jag har tagit in till stan och som fått bli lägenhetskanin.
Men jag har inga bra ytor att fota på, antingen är det för stökiga eller så är ljuset dåligt.

Jag har ett ställe i lägenheten där jag kan fota kaninen, men då är det för mörkt och den lampa vi ha lyser för skarpt och blir fort het så jag vill inte heller täcka för med vanligt papper.

Hos mamma är det för stökigt och där det finns en ren fin plats så är ljuset dåligt och hon har heller inga lampor man kan flytta och jag har ingen lampa jag kan ta med mig.
Och dessutom är det inte de lättaste katterna precis då den ena är alldeles för busig och sitter aldrig still, medan den andra som alltid sitter still vägrar vara med på noterna om man placerar den någonstans. Rör man honom det minsta så går han iväg och är sur för att man stör.

Bakgrunden till kaninen är gräddvit och det är även blommönster i det (tapeten) som förstör, men det är det renast jag kan få tag i om jag inte sätter kaninen i klösträdet för den framtida katten och det vill jag heller inte då vi inte har något som minskar risken för att han ska ramla.
Kaninen är viltgrå wienertecknad med blå ögon.

Bakgrunden för katterna är lite mörkare rosa, katterna i fråga är svart/vit och den andra är vit med svarta/grå tigerränder. Vet inte riktigt vad det kallas, tigré?

Kameran jag har är en Nikon D80 och jag kommer ju använda
Kit objektivet (18-55 3.5) och/eller 50mm 1.8

Har någon tips och råd om hur jag kan göra för att få ut det bästa av situationen?
Kom gärna med tips om vinklar då katter och kaniner inte är min starka sida trots att jag fotat det tidigare ganska mycket.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg