Veckans fråga: Vilket är ditt...
Vilket är ditt favoritmotiv att fotografera?
Motivera gärna varför!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag tycker detta är en svår fråga!
Jag gillar ju att fotografera alla sorters djur i princip. Men jag måste nog säga att hästar och hundar är mina absoluta favoritmotiv. Dels för att hästar kan man aldrig räkna med vad dom ska göra och man måste hela tiden vara med och försöka tänka sig in i hur hästarna tänker och reagerar.
Hundar gillar jag att fotografera eftersom att dem oftast är väldigt glada och positiva, dom går även gärna med och testar på mina galna fotoidéer med glädje! 
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag tycker det är svårt att säga bara en sak. Jag gillar att fota hus när jag är på nya platser. Jag gillar lika mycket att fota barn. Blommor är också kul. Och djur hundar och katter och insekter. Moln är fina och vatten. Jösses jag räknar visst upp allt som finns.
Allt är egentligen roligt att fotografera förutom småkryp som bara kryper in i skinnet på mig och sen kan jag inte sova!
Men katter och hästar är det roligaste av allt eftersom att hästar har en så stark personlighet som gör det roligt att fånga dom på bild.
Men katter för att jag har 3 st som är linslusar och gör sig oftast väldigt bra på bild!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Gillar att fotografera allt förutom småkryp… Men favoriten är hästar, att försöka fånga deras skönhet på bild är jätteroligt! :)
I djurväg är det nog hästar jag tycker bäst om att fota, och helt klart det jag fotar mest! Så vackra underbara djur som går att fota väldigt varierat.
Annars har jag en stor körlärlek för katter och kattdjur, dock är det synd att jag inte har en egen katt som jag kan fota, det är svårt att hitta fotomotiv då.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag gillar att fota hundar,hästar och marsvin :) Underbara djur :) Fast gillar att fota nästan allt ändå :)
Att välja en specifik sak är nog lite svårt, men att fotografera djur av alla deslag är kul. Speciellt med djur som ex. kaniner. Då man aldrig vet vad de ska göra här näst och ger en alltid en utmaning till att få fina bilder.
Men om jag ska välja några djur är det väll mest kaniner, hundar och hästar. De är nog mest kaniner men de kan ju då bero på att jag nästan alltid har tillgång till att fotografera de. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag gillar att fota det mesta, huvudsaken är att jag får inspiration för motivet och känner att jag kan "göra något med det", att jag inte direkt känner att tar jag den här bilden så blir den bara platt. Så som sagt, gillar det mesta men har snöat in på fåglar, det är nog det som jag fotograferar mest.
Jag tycker att detta varierar för mig. Beror nog på vad jag har tillgång till att fotografera. I dagsläget är det katter som är mitt favoritmotiv :-)
Annars gillar jag mycket att fota hästar och speciellt småkryp men då jag inte längre har något fungerande macro så är det svårt med krypen.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag tycker jättemycket om att fotografera macro (närbilder), speciellt vattendroppar är min favorit. Sen tycker jag också om att ta kort på djur m.m :)
www.SofiasPhoto.weebly.com
Mitt favoritmotiv.. Hm, den va svår :) Min första tanke var "åh med det är ju självklart mina kaninungar!" men så funderade jag lite och kom fram till att jag älskar att fota så himla mycket mer, vatten till exempel, man kan fota det på så många olika sätt! Sen så älskar jag verkligen att fota allt. Förutom människor dådå, haha ;d
Men jag skulle säga att mina abosluta favoriter är kaniner, ÖGON, vatten och bin (eller det mesta som flyger bland blommor, haha
)
Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv
R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.
"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"
Helt klart är det småkryp. Ofta blir det spindlar. 
HH
Oj vad svårt!
Jag tror att det är katter eller blommor. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hundar absolut, det finns ingen som är likadan som den andra. Man kan förmedla deras känslor via bilder. Det är inte alltid lätt att få fram känslor i en bild vid hundfotograferingar men om man är bra så funkar det. Jag brukar säga att man kan inte få fram känslor i en bild om hund och du inte klickar.