Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: fotografera-djur
Läst 1699 ggr
Moalinn
0

Vad tycker ditt djur om din kamera?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken säger, vad tycker ditt djur om din kamera?

Springer det iväg när du kommer och fastnar inte alls på bild eller är det en riktigt linslus som blir super på bilder?

Berätta gärna hur erat djur beter sig när kameran kommer fram! :D

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

Kan säga att mina katter ÄLSKAR kameran och vet vad dom ska göra när den kommer fram. När jag kommer ut med kameran kommer alla tre katter och vill prata med mig såklart, men när jag säger att dom är för nära går dom en bit bort och så springer jag runt sådom kommer framifrån och så säger jag stanna så stannar dom posar allt vad dom kan för att bli så fina som möjligt! ;)

Men min kanin är inte lika lyhörd utan han skuttar bara omkring och tror att jag kan fånga honom på bild, men knappast.

Medarbetare på Djurfoto

Sophey
0

Katt 1 ar en riktig linslus som kan posera i timmar framfor kameran, sa fort kameran kommer fram borjar han att posera och titta rakt in i kameran i en snygg pose och fastnar alltid pa bild.

Katt 2 hon ar val lite bade och da hon kan posera framfor kameran och hon brukar inte springa ivag fran kameran men hon blir aldrig bra pa bild jamfort med i verkligheten.

Hund 1 riktig linslus som poserar direkt nar kameran kommer fram och fastnar alltid pa bild. han blir aven lycklig nar folk beundrar honom och tar kort pa honom.

Hund 2 blir aldrig bra pa bild och gommer sig oftast nar kameran kommer fram.

Hund 3 blir aldrig bra pa bild och bryr sig inte om kameran ovet huvudtaget.

Iller han ar ju fortfarande ett ungdjur sa han har lite mycket spring i benen annars vill han alltid ha nosen placerad i kamera linsen sa oftast blir det inga bra bilder.

Resten av de djur jag haft genom aren har faktist vart ganska duktiga framfor kameran, forutom papegojan som aldrig blev fin pa bild oavsett vad.

Medarbetare på matlust

[Jessica_91]
0

Jag har gerbiler, för det mesta är det supersvårt och på 75% av bilderna ser man bara en svans xD Ibland när jag kommer ganska nära så kan dem börja klättra på kameran istället och ibland händer det att man får några bra kort, främst när det är matdags Flört

[Ebfotograf]
0

Min hund är en riktig linslus om han mår bra, han är en riktig modell och poserar precis så jag vill att han ska göra. Han kan inte vara framför kameran ut att vara perfekt. Han får verkligen fram den känslan i bilderna.

OttoIsTheShit
0

det är lite olika :) dom två yngre råttpojkarna tycker om att springa iväg oftast i allafall. Men ibland kommer dom fram och luktar på den innan dom vill äta upp den. Den äldre brukar sitta still, därför har jag mer bilder på honom :) men han vill gärna äta upp den också XD

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

mjuhm
0

Hunden, Scooby är en riktig linslus & posar väldigt fint framför kameran. Han tittar alltid rakt in i kameran & ser allmänt snygg ut! Detta kanske är ett dåligt exemplar.

Marsvin, Rufus är oxå en liten linslus. Han posar alltid så snyggt framför kameran, putar ofta lite med nosen. Han ser alltid så himla söt ut! Har typ bara dåliga bilder på den här datorn. T.ex här har jag kapat hans vackra frisyr.

Marsvin, Simba är inte lika taggad på att få stå framför kameran. Han spinger ofta iväg när jag kommer med den svarta klumben ;p

Kanin, Sophie älskar för det mesta att stå framför kameran! Hon lyckas alltid posa på nåt riktigt vackert sett!

Kanin, Nakhre & Sevgi är absolut inte på lika fotograferings humör..Men några bilder kan man iallafall få:)

Här råkade jag kapa öronen..

Hamster, Paris hatar kameran! Hon vänder alltid sin lilla rygg emot-.-

Hamster, Liebe är inte heller på så bra fotograferingshumör, men man kan få fina bilder på hon med.

Hamster, Dante kan vara riktigt fin framför kameralinsen. Men ibland tycken han inte alls om det.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Fridaaaa
0

Hunden: Varken tycker illa om kameran eller gillar den. Mest accepterar läget haha

Findus (katt): Bryr sig inte direkt om kameran, men ibland är han en riktig linslus, brukar få roliga bilder på han

Fia (katt): Bryr sig inte direkt om kameran.

Marsvinen: Älskar för det mesta kameran haha

Kaninerna: Älskar med för det mesta kameran, om man inte är i sele vill säga, det är mycket roligare att springa omkring då haha

Hönsen: Skiter i vilket

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moalinn
0

Visst är det skönt med lunslusar?! :)

Bäst,
"Hönsen: Skiter i vilket" .. hahah! Gjorde min dag och ser framför mig höns som står och poserar. Hade blivit förvårnad om en höna kom fram till dig och ställde upp sig riktigt vackert! hahah!

Medarbetare på Djurfoto

Charlie2006
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Katterna tycker varken det ena eller andra om kameran. Min ena katt sitter kvar där jag sätter henne Flört.

Mössen tycker det mest är intressant att hoppa runt och gå på kameran medans jag fotar, men kan posera framför kameran också.

Några av mina hamstrar är riktiga fotomodeller Skrattande. Men brukar också komma fram till kameran.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Fridaaaa
0

#8 Haha finns säkert höns som gillar kameran, vet man aldrigFlört

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hanna9804
0

min katt blundar ALLTID!! xP

MoaLarsson
0

Kaninhane är hopplös att fotografera då han alltid ska komma fram och putta på allting som rör sig.. Haha

Kaninhona är en riktig linslus och älskar att bli fotograferad. Älskar att ställa sig på bakbenen när hon hör klickljudet från kameran.

Kaninunge går att fotografera men är svår att få på bild då han kastar sig fram och tillbaka och ska undersöka allt :)

SyntHare
0

Kul tråd :)

Fido, min gamla hundlurk på 12 år HATAR och har alltid hatat kameran! Han skäller och gapar så fort den kommer fram så jag har inte många bra bilder på honom… haha

Hugo, lilla valpen, blir däremot nästan alltid bra på bild och hitills gillar han att posera framför kameran :) Tur för mig som älskar att fotografera hundar!

Katterna är experter på att göra roliga miner när kameran kommer fram, däremot blir det inte så många vackra bilder på dem :P

Lilla Pebbels, kaninen, är en riktig linslus. Hon blir alltid så söt och fin på bild!

Mina vovvar längst till höger i bild… ni kan ju gissa vem som är vem ;)

SyntHare
0

Måste bara visa en bild på min härliga honkatt med :P Knäppa miner var det ja…

Moa-16
0

Min hund gillar den inte alls men marsvinen verkar tycka om den, förmodligen för att kamera betyder uppmärksamhet!

fidojunior
0

Båda mina brukar kolla åt sidan när jag ska ta kort så jag måste prata med dem eller locka med godis. :P

Fido brukar skälla när jag ska ta kort på honom ute, mest för att han inte gillar att man står still så det brukar ofta bli bilder där han gapar.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Ronon-m]
0

Alla mina djur älskar kameran! (Nästan)

Katt 1 - Ronon som han heter är en riktig linsluslus som Älsar när kameran kommer fram!

Katt 2 - Tyson, Ronons bror, älskar också kameran så han är väldigt rolig att fota!

Hund 1 - Ja här är ju familjen största linslus! Så fort kameran kommer fram blir han jätte glad och sköter sig så bra! Han är världens mest fotograferade hund säger min granne, och hon kan nog ha rätt! Ozzi som han heter har sin egna pose som han väldigt ofta använder!

Hund 2 - Här kommer familjens kamera hatare! Hon vill inte alls sitta still. Hon har alldeles för mycket spring i benen. Indra heter hon och är en 5 månaders schäfer tik.

Ozzi och hans vanliga pose!

[Ronon-m]
0

Ronon

[Ronon-m]
0

Tyson

[Ronon-m]
0

Indra

Peak303
0

Mina hundar är ganska nyfikna på den.

Och mina kaniner är det ganska olika, vissa är linslusar samt kelgrisar och vissa bara springer xD

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

SyntHare
0

#21 Naww, vilken söt kanin Kyss kul min.

Amalia.wahlström
0

Mina fåglar fastnar lätt på bild men hunden går undan :P

AnnaCDSG
0

Hund 1: En riktig linslus som är jätterolig att fota! Bjuder på många fina poser, lätt att få kontakt med och svarar snabbt på kommandon.

Hund 2: Vill hellre gå och lukta i gräset än att bli fotad, men jag har fått en hel del bra bilder på honom också.

Katt 1 och 2: Relativt lätta att få bra bilder på. Sitter kvar, tar kontakt ibland, en av dom leker gärna framför kameran o.s.v.

Katt 3: Gillar INTE kameran. Väldigt svår att få att titta in i kameran, vänder bort huvudet precis när man ska bilden, går iväg… Ja, ingen linslus helt enkelt.

Hamstrarna: En är bara lätt att fota om hon får mat, det är bara då hon sitter stilla och gör söta poser.  En annan posar gärna "bara sådär" och är superenkel att fota. En tredje är nästan omöjlig då han går och luktar i "marken" hela tiden, och skulle han titta upp är det bara i en halv sekund. Men alla hamstrar gillar även att klättra på kameran. Flört

"Hund 1" på bilden.

Adrina
0
  • Katt (Tudor) är duktig framför kameran, han springer inte in i buskarna och går inte för nära heller, men han ser alltid bekymrad eller sur ut på foton, när han inte gör det blir det hur bra som helst, är som snyggast när han tittar upp mot himlen.
  • Katt (Florita) är en hyperkatt och ska busa med allting, springer omkring in i buskarna ut ur buskarna, det är inte många bilder på henne där jag inte har rörelseoskärpa.
  • Katt (Melodi) sitter oftast på samma plats, gör inte så mycket utan bara sitter och kollar eller går alldeles för nära.
  • Get (Suprise) kollar alltid åt fel håll! Dessutom står hon oftast bara vid ingången om jag ska ta hagbilder.
  • Bock (Stepp) Går alltid alldeles för nära så det blir imma på linsen…
  • Bock (Sting) gick tyvärr bort nydligen och jag har inte hunnit smälta att han inte finns mera, men han var världens bästa fotomodell. Kollade alltid mot kameran, sprang när jag ville ta rörelsebilder dessutom var han jättefin med sitt långa skägg och långa pälsa och långa horn.
  • Hamster (Kastelli) sitter still i några minuter för att tvätta sig och kolla omkring, sedan springer hon iväg och då är det hopplöst, när hon väl börjar springa kan hon inte sitta still igen.
  • Degus (Iso) Rivs alltid när man ska fota henne, därför får man hålla henne runt magen men det blir inte så värst bra bilder då.
[Ellahpella]
0

Har många djur, men ingen är som Alvin..

När man tar fram kameran så ställer han alltid upp sig snyggt.

Hönsen, dom andra kaninerna & hästarna bild såklart också bra på bild.

Men Alvin tycker själv att han är den snyggaste kaninpojken i hela kaninstallet och bjussar ofta på en snygg uppställning.

Wand
0

Min ena guldhamster älskar kameran, så fort hon hör den eller ser blixten (om det är för mörkt) så kommer hon fram och följer den var jag än ställer mig. Dock så tröttnar hon lätt efter sisådär 5 minuter. 
Mina gerbiler och övriga hamstrar tycker mest bara att den är jobbig, men de går med på det ibland. Flört
Min hund tycker inte alls om kameran och flyr gärna därifrån om hon kan, hahaha. Obestämd

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

AmandaChristina
0

Buffy, min pojkväns hund som gör allt framför kameran så länge jag har godis i fickan. Annars är de roligare att göra annat.

Wille, Min lilla JRT har inte så mycket emot kameran. Utan han brukar oftast sitta snällt och posera!

Harry, Mina andra JRT, han tycker inte speciellt mycket om kameran. Men ibland lyckas man få några bilder på honom.

Råttorna, Det är ett under om man får riktigt bra bilder på dom eftesom alla utom en är fulla av energi.

Kimberly, Min lilla kisse, hon har nog inte så många åsikter om kameran, men är man ute då är de jag som får springa för att få bra bilder. Men inomhus så är det inga problem så länge hon sitter stilla.

Lilla Buffy på bilden!