Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 1380 ggr
Ratlings
0

(H) Hund & Dvärghamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade min kompis hundar och dvärghamsterungar idag. :)
Vad tycker ni? (Hårdkritik tack!)

Hund

// Lise
When nothing goes right, go left!

Ratlings
0

Dvärghamster

// Lise

Gips
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den andra är för mörk eller för lite kontrast, skulle alltså behöva en omgång i ps, levels/curves men annars fin. Den första är det för mycket grönt runt om och jag skulle föredra att bara den springande hunden var med, annars fin action;)

Ratlings
0

#2 Jag försökte redigera bort den andra hunden men gav upp då jag inte hade det lugn jag behöver för att koncentrera mig :p Men jag gillar det gröna! :) Jag kan ljusa upp bilden lite, min skärm är lite.. som den är, så kan vara svårt att få ljuset rätt alla gånger. Men tack för kritiken! :)

// Lise

[134643]
0

Heh, jag är inne i någon period där jag lär mig att klona bort saker men har inga bilder! Så därför snodde jag din *fniss* Tycker den blev helt okej :) Gräs är något jag aldrig gillat att klona xD

Du behöver inte spara den eller något. Men jag behövde övning och din bild blev utsatt… Så om du vill köra på lat-varianten får du ta den :)

Ratlings
0

#4 Tack, men jag gillar att redigera mina bilder själv, både bild och redigering ska komma från något jag gjort :)

// Lise

[134643]
0

#5  Det förstår jag. jag gör samma sak själv :) Ville bara att du skulle veta att jag snodde din bild och redigerade den :p

Ratlings
0

#6 Ja, tack för att du lät mig veta, men du får inte använda den i något sammanhang. :)

// Lise

[134643]
0

#7 Nejdå, såklart inte! :)

Ratlings
0

#8 :)

// Lise

[134643]
0

#9 Kom på att jag kanske skulle ge lite kritik också xD

På den första bilden älskar jag att det är så mycket grönt runt! Det gör bilden liksom. Den andra tycker också jag att den är liiite mörk. Men du är duktig, fortsätt så! :)

Ratlings
0

#10 Tack, jag ska ljusa upp den, min skärm lever sitt eget liv som jag skrev tidigare :p

// Lise

[Ellahpella]
0

Jag gillar första bilden.

Bra skärpa på hunden, bra ljus och härligt med gräset i bakgrunden.

Det är en jätte fin bild.

Men det som stör är skuggan i vänstra hörnet och den andra hunden som ligger bakom, vilket #4 rättade till!

Men den är jätte fin som den är :)

Ratlings
0

Tack, dock gillar jag inte när andra rättar till mina bilder… Men tack :)

// Lise

Mikaela120
0

Den första bilden är det alldedes för mycket bakrund. Skär av bilden lite.

Den andra ser jag inga tydliga fel på, fint uttryck, rakt framifrån och för övrigt väldigt fin.

Ratlings
0

#14 Tack :)

// Lise