julbilder på kanin
Tänkte att jag ska försöka ta lite jul bilder på min kanin,
någon som har tips/förslag på fina bilder, hur jag ska göra bakgrunden, få henne sitta still osv? :)
alla förslag/tips är välkomna.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
När jag tar vintriga bilder på kaninerna så har jag dem på ett bord med snö runt sig och lite under sig. för att få det juligt kan man ju ha julgransglitter och grankvistar som dekoration, bakgrunden kan vara en snöig buske eller grankvistar. Detta är ju en utefotografering ;)
Inne kan man ha en filt, i juliga färger, då enfärgad så att kaninen är i fokus, som bakgrund och underlag. Sen kan man dekorera efter smak med juldekorationer, glitter och sånt ;)
Sen för att de ska sitta stilla så får man muta med godis. Om man är noga med färgen kan man ge godbitar i röd färg (eller någon annan som man har dekorerad med), tex Äppel eller paprika.
Hoppas att du fick lite tips i alla fall… ;)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
ger dig tips för inomhus nu.
du kan ha röd, vit eller den där mörkgröna färgen som bakgrund. Du du kan ha något granris med en röd (eller annan färg om du har röd bakgrund) julgranskula (glöm inte glitter bara, det kan bli väldigt fint om man försöker fixa något bra!) . En tomteluva kanske går att slänga på? vem vet, inte jag iallafall.
Eller så väntar du tills julgranen har kommit in, för då sätter du kaninen på ett bord en liten bit ifrån granen och har granen som bakgrund och så sätter du på en liten tomteluva! .. bra idé, det ska jag testa
nej, men du får testa.. se vad som blir bäst för din kanin och dens färg.
Och för att få den att sitta still kan du alltid, som #1 sa, locka med godis. Du kan låta den käka på en frukt/grönsak (eller något..) i matchande färg, och äpplen brukar fungera väldigt bra oavsätt färg då dom är röda (rött för mig är jul) och det känns som att äpple tillhör någon del i julen.. fråga mig inte hur eller något, för det vet jag inte!
Lycka till! 
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto