Avklippta & tight beskärda bilder?
Vad anser ni om "avklippta" huvudtoppar/öron?
Själv tycker jag det är ganska snyggt faktiskt. Jag tycker inte att man ska måsta visa HELA djuren på alla bilder. Jag tycker även om lite ihop tryckta bilder. Där dom är tight beskärda. Vad tycker ni om sånna bilder?
Har två exempel här:
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
ett exempel hade jag. Gick inte att ladda upp den andra.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Jag tycker det är snyggt, speciellt på bilden du visar som exempel.
Fast jag tycker också att man ska ha beskurit bilden så av en anledning, att bara på måfå beskära bort ben/tassar/öron osv fungerar inte alltid, som din bild här ovan så är själva motivet för mig kaninens öga och blomman, vilket gör att beskärningen fungerar riktigt bra
Tajt beskurna bilder ger ofta bra och intressanta bilder, våga beskära mera! 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Första bilden fungerar väldigt bra för mig, andra tycker jag inte fungerar lika bra. Det finns för mycket som inte är intressant i den, eftersom att för mig fungerar det bäst med tight beskärning och eventuella klipp för att framhäva huvudmotivet mer, och kanske inte ens ett helt djur som huvudmotiv, utan bara ett porträtt, en tass, en klo, eller om vi tar oss utanför djurvärlden ett porträtt på en människa, en tallrik med mat eller dylikt.
Men absolut tycker jag att regler är till för att brytas sålänge det finns ett syfte med det, och i det ingår för mig rejäla närbilder, tighta beskärningar och kanske att man "klippt" lite i motivet.
mvh Martin
Jag tycker som de andra med bild nummer 1, men på bild nummer 2 känner jag att jag vill kunna se mer av hundens huvud och får en ganska konstig känsla av bilden.
Dock tänker ju alla personer olika med hur de vill ha sina bilder fotograferade.
Jag känner själv att jag inte kan använda mig av en bild där jag råkat kapa ena örat på kaninerna då jag tycker att de förstört hela bilden..
Men det är då vad jag tycker.
Men som Martin skriver, att de kan vara snyggt på vissa bilder ex närbilder på huvud, osv. Men när de blir för mycket så blir det jobbigt i mina ögon.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag gillar inte alls när man klipper av saker som öron, en svansbit eller en bit av huvudet, men de är en sak när man klipper av djuret på hälften. Men jag antar att de är en smaksak.
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
Jag gillar heller inte alls när man kapar öron, tassar, svansar eller något överhuvudtaget. Även om jag tar en bild som är sjukt bra - men en del av djuret är kapat - så åker den bort direkt.
Håller med Lillith-stella där - det är nog en smaksak. :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
Det beror helt och hållet på bilden om du frågar mig. En del kan man klippa bort en hel del på och på så sätt få fram något helt annat andra funkar det inte alls på.
Som hästsportfotograf har jag även börjat inse att man ibland får leva med att en del av ett öra eller en hov saknas då man med en 300 lins i näven inte har mycket att spela på om hästarna hoppar ut ur bild.