(M) Hund på öron
Det jag saknar är mer ljus i ögonen, men jag vet inget om fotografering ås jag vet inte hur det skulle lösas.
Det är ju som besvärligt att bära med sig nån reflektionsskärm (eller vad dom nu heter) :P

Jag tycker bilden är bra, men hade velat precis som tidigare sagt, lite blänk i ögonen. Sen hade jag velat ha bilden liggande och himlen mörkare för den sticker nästan i ögonen pga ljuset.
Okej, Ska kolla om jag kan fixa de, att få den liggande kan bli svårt eftersom den inte är beskärd utan fotades i den vinkeln..
Jag tycker bilden är bra. Alla färgerna i hundens päls kommer fram så fint.
jag är missnöjd med ögonen med, men jag har inte lyckats fått det bra.Får pilla vidare.
Och de med träden, Hur ska jag få det lite mörkare utan att det ska se dumt ut?
Tack för era kommentarer:)
Ett tips kan vara att använda blixten. En upplättningsblixt (slow sync om du använder Nikon och inbyggd blixt) skulle lätta upp de mörka partierna på nosen och ögonen. Jag håller med #4 att pälsen är fint exponerad.
Nu i efterhand är det nog inte så lätt att göra några underverk, att tänka på tills nästa ggn hade varit främst att försöka krypa runt så att det bara varit skog i bakgrunden. Kanske fotat på ett annat ställe, för själva idén tycker jag är lysande. Anledningen till att ögonen blev så mörka tror jag hänger på att ljuset kommer från himmelen bakom hunden och skapar "skugga". Ett enkelt tips för att göra det lättare för sig är att alltid ha "ljuset" i ryggen, så att det faller på det man skall fota. Så slipper man använda blixt för att ljusa upp, blixten kan ibland göra päls och ögon lite för blanka, så jag tycker personligen att man ska försöka undvika blixt.
Om du i detta läget inte velat byta plats så skulle iofs en upplättningsblixt ha löst "problemen".
Det är en bra idé, hade jag varit du så skulle jag gått ut igen och försökt mig på samma bild fast tänkt på tipsen som alla bidragit med! Lycka till!