(H) Xavi i solnedgång
Bild nr1 hade jag velat ha mer luft ovanför hunden och att man ser mer av sidan på hunden. En bra regel tycker jag är att man har lika mycket luft ovanför objektet som man har under. Det blir mer harmoniskt så.
Nr2 Trots att det är en motljus bild är den för mörk för mig. Man får anstränga sig för att se hunden. Kanske en ljusare bakrund under hunden hade funkat bättre. Att den är brusig är inget jag stör mig på, många gånger kan det vara charmigt.
Tack så mycket! :D
Det är lite knepigt med bild två, i min acerdator där jag har photoshop och redigerade den ser den inte alls så mörk ut och man ser varenda texturdetalj i gräset och pälsen, men här på min macdator är den så som du beskriver den att det är svårt att ens se honom. Tråkigt, den är mycket finare i sin ljusare version, får redigera om den!
Första bilden tycker jag är helt underbar! Hade kanske blivit ännu bättre med lite mer luft över hunden, men det är inget man tänker på så mycket tycker jag. Den andra bilden gillar jag också, den ser mysig ut
Jag måste också säga att första bilden är jättefin, läckra färger! Tycker själv att det är svårt att fota solnedgångar så du har gjort ett bra jobb enligt mig. Lite mer luft ovanför hunden hade som sagt inte skadat, men tycker att den är fin som den är nu med.
Andra bilden är också fin, gillar verkligen motljusbilder. Dock lite brusig som du sa, men den funkar absolut i litet format 
Den första bilden är verkligen jätte snygg. Gillar den andra också men den första är bara helt perfekt! :)
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
Vilket lejon du har på första bilden! 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jättebra att ni påpekade med luften över honom, tänkte inte på det själv. Och tack så mycket för all kritik. :)
#7 Haha det är första gången han blir kallad lejon! Räv är annars ett återkommande smeknamn, åtminstone två har på fullt allvar frågat om vi har en tam räv som husdjur…
Jag stör mig själv en del på de lysande konturerna runt hans kropp. De känns för starka, eller vad tycker ni? :d Petigt här jaup!
#8 Men han ser ju ut som ett lejon på savannen vid solnedgången! 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~