Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: allmänt
Läst 856 ggr
Ketang
0

Ang leken "Hot or not".

Jag har tittat igenom hela tråden och funnit en intressant sak. Det är ett flertal som tyckt att bilden innan inte varit bra pga ex dålig skärpa i bilden. Sen har dom laddat upp sin egen bil som varit mycket sämre i skärpan.

Är det ett fenomen att man inte är kritisk mot sina egna bilder eller är det för att man bara lägger upp första bilden man hittar i datorn för att man vill delta och inte bryr sig om om nästa tycker den är "dålig"?

Vad tror ni?

felixhaljeskog
0

Tror inte man e så bra gällande Kritik isåfall, Jag är inte bra när det gäller kritik så jag försöker kritisera dom bilder som Tror är bra, har vart inriktad i Foto i ett halvår typ så jag kan inte så mycket om just hur bra bilder ska vara, sen är det ju för ens egen smak också :P

Ketang
0

Men om man lägger upp en jätte suddig bild med en massa störande moment i bakgrunden direkt efter att man kritiserat en bättre bild för att vara dålig skärpa osv, så kan man väl inte se på sina egna bilder som man ser på andras?

Peak303
2

Jag håller med dig i de, då jag även såg inne på Foto att de var på de viset. Känns också väldigt mycket att vissa säger "NOT" bara för att de har något ont mot personen som tagit bilden, och vill "ge igen" på sätt och vis.

Jag förstår inte heller de med att de kritiserar ens bild för dålig fokus, skärpa, ljus osv. Och sen lägga in en bild som är långt ifrån den rätta fokusen, rätta skärpan osv.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Martin
0

Jag har faktiskt inte läst den tråden så mycket, men det är en intressant iakttagelseom ett fenomen jag funderat på många gånger.

Ibland läser man "jag är inte nöjd med bilden men gosepelle är så himla fin och min älskling så jag bryr mig inte". Det är väl en sak om man lägger upp foton man inte är nöjd med för att få tips på vad man kan göra bättre - men när man lägger upp bilder man själv tycker är dåliga bara för att man vill visa upp sitt djur eller något annat man gillar - då tycker jag att man skall fundera på i vilket forum man skall lägga upp den. Jag tycker att fotoforum överlag är fel forum för att visa upp dåliga bilder (som man själv tycker är dåliga, är man själv nöjd men någon annan ogillar det är det en annan sak).

Angående att ge dåliga betyg för att "hämnas" på en människa så om det är så att folk gör så - säger det mer om människan som sätter det dåliga betyget än andra. Det finns många jag inte tycker om som människor, men jag kan ändå tycka att de har gjort bra saker. Detsamma gäller säkert vad folk tycker om mig, jag inbillar inte mig att alla gillar mig eller det jag gör.

mvh Martin

felixhaljeskog
0

#2 ja de finns nog många som ser annorlunda på sina egna bilder än på andras :P vet igentligen inte hur det kommer sig :P

#3 att folk kommenterar "NOT" på andras bilder bara för att dom har fått det själva verkar vara sant, iaf på vissa personer där inne :P
Men det äär ju såna som verkligen inte kan ta Kritik :)

Mari
0

Jag har också noterat detta men är osäker på vad det beror på.
Det kan säkert vara en hel del olika faktorer som väger in.

Men det vore väldigt tråkigt om de ger en negativt bara som hämnd, det är inte ett dugg rättvist.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

dermot
0

En annan fråga ang. just Hot or Not leken…

Visst ska man bara säga det ena? Alltså, antingen "Hot, jag gillar att katten…" eller "Not, ingen bra skärpa, tyvärr dåligt ljus" eller liknande? Och inte båda. "Hot, bra ljus. Not, störande bakgrun."

Trodde hela gick ut på att det var antingen eller…. Men sen att man kanske gillar lite av bilden men tycker inte om en annan del, kan man väl i så fall lägga till som en pin?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Peak303
0

de ändrades lite då folk klagade på detta så att vissa skriver båda och vissa bara det ena :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt