Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 794 ggr
MoaW
0

julkorts fotografering

Hejhej!
Jag ska ha julkortsfotografering av en hund (flat) på lördag. Jag är lite nervös då jag inte vet hur vädret kommer bli och jag har ingen bra blixt. Har dock reflexskärm. (kan bara ota utomhus)

Vill verkligen att det ska bli bra bilder då hon åker en bit för detta, så är det någon som har några tips? Hon vill ha en bild med humor, nån som har lite ideer där? eller tips på rekvisita? jag tänker paket, granris, tomtar, tomteluvor osv.

några tankar? Glad

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Amalia.wahlström
0

Om du får på hunden en tomteluva så kan den kanske sitta och t.ex. ha tassen på ett stort paket m.m men du skrev nästan alla mina ideer. :P tomteluvor går alltid hem :D Lycka till!

MoaW
0

tack för tipset! ett plus är att jag tror hon är snabb på att klickerträna, så tex. lägga upp en tass borde gå snabbt Skrattande hon apporterar dessutom, så tex. tomteluva i munnen kanske? en tomte i munnen är kanske att gå lite långt Tungan ute

Mari
0

Eller om man har lite paket som hunden kan hoppa över? :-)

Eller försöka slå in hunden i ett paket? :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[134643]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oh! En bild där hunden har en tomteluva och typ så att det ser ut som om den slår in ett paket. Eller att den står med framtassarna på och håller presentsnören i munnen! Ritade en superfin bild i paint så du förstår hur jag menar ;)

pillan33
0

tycker att #4 hade jättebra idéer. Ser framför mig hur söta o charmiga bilder det kan bli Glad

Amalia.wahlström
0

eller så kan hunden ha tomteluvan på sig och ha ett paket i munnen :D <3

JessieS
0

Om du har en stor kartong så kan du ju kanske ta bort två ovansidan och baksidan av lådan sen kan ju hunden sitta där i så att det ser ut som att den är i presenten. :) Du kan ju slå in kartongen i presentpapper och sen kanske göra något "rufsigt" av pappret på ovansidan så att det ser ut som att hunden har brutit sig ut ur paketet.

MoaW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

TACK så mycket för eran hjälp och ideer! Jag hade gjort i ordning kartonger jag skulle slå in, och tom ett benformat paket Tungan ute MEN pga tidsbrist, det blev lite kaos innan hon kom, så hann jag inte slå in ett enda paket. Så vi körde på med det vi hade!

Jag kan visa några bilder sen när jag redigerat dom hon valt, men så länge kan ni få en julbild på min vofsing Glad

IdaT
0

#4 Jag skulle inte rekommendera att låta hunden ha presentsnöre i munnen, om den börjar bita på det och råkar svälja något kan det skära hunden rätt illa.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

[134643]
0

#9 Fast ifall hunden kunde apportera så tuggar den ju inte :)
Och fotosessionen är avklarad :)

Edit: Jag tyckte att jag läste något om att hunden kunde apport, men jag blandade väl ihop något :)

IdaT
0

#10 Jo, jag kanske skulle ha varit tydligare med att jag tänkte på om någon annan läste och ville göra samma sak…

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.