Hjälp att redigera en bild?
Jag hade blivit jätteglad om någon med lämpligt fotoredigeringsprogram hade kunnat hjälpa mig redigera en bild jag tog för att 1) ha själv :) och 2) tävla i "årets lussekatt" på hittekatter i fokus. Självklart kommer ditt nick stå med i bidraget - men nu är det ont om tid!
Söker INTE kritik på fotot, utan enbart hjälp att redigera.
Det jag önskar är:
- Ljusare/klarare bild, helst utan att förlora det "mjuka skenet".
- Tindrande ögon! Och lite ljus från julgransstjärnan om det går??
- Ta bort den lilla ögongojspluppen.
- Eventuell beskärning efter egen preferens.
Min personliga erfarenhet är att detta ska gå rätt snabbt att göra, men jag har inte längre licens på mitt bildredigeringsprogram och hade blivit väldigt tacksam om bilden finslipades lite.
Mvh
Anna och lille Fluff :)
Oj, vad trevligt med flera olika varianter! Tack :) Alla fick bort det gröna ljuset i originalet och skräpet i ögat.
#2 Jättemysigt ljus! Hade helst haft den tonen på bilden då den - enligt mig - ser "varmast" ut även om de andra kanske är mer "arty".
#4 Du var den enda som fixade stjärnan, häftigt. Du har inte så man kan få upp fotot i större variant eller screenade du bara den lilla bilden? Tyckte den blev jättebra!
#5 menar du att ljuset var fel eller rätt? ;D
#6 Att det var bra! Såg trevligt och inbjudande ut, som "julkort" ska göra ;)
#7 ah okej :) tack! :DSöt katt också föresten ;)
#5 Ingen aning om varför den blev så liten… Men gimp har laggat något otroligt det senaste. Vilken storlek var orginalfilen? Ifall du vill kan jag försöka göra den större, annars får jag göra om och göra rätt :)
#9 Supersnyggt!! Valde den. Croppade bort hörnet (som jag ser att ni andra gjort ovan - tack för det). Tack allihop, himla roligt att ni hjälpte till.
http://hittekatter.ifokus.se/articles/4ec7af25d4ebea08cd0040fb-fototavling-lussekatt-2011
#9 alltså jag måste skriva igen: blev verkligen supernöjd. Stjärnan blev liksom "pricet över i:et". Jätteduktigt CamillaS!
#12 Verkligen jätte roligt att du blev nöjd med bilden.
Tack så mycket!