(H) Katt
Hej!
Otroligt länge sedan jag slängde ut en kritiktråd här, så får väl göra det.
En vanlig bild på en katt, inget mer med det kanske. Men vill inte att ni kommenterar att det är en vanlig bild på en katt, vill att ni kommenterar färger, skärpa osv..
Den är tagen andra gången då jag fotograferade med mitt nya 85mm macro objektiv, och jag måste säga att jag älskar skärpan som blir!
Kritik tas emot som sagt, men inte att det är en vanlig bild på en katt, utan allt annat som går att tänka på. Mina katter är som sagt väldigt arbetsvilliga framför kameran så det är bara att gå ut och ta en ny bild om det så skulle behövas.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Tycker det är ett mycket fint kattporträtt med skönt softad bakgrund. Tycker du har fångat en harmoni i kattens blick. Vet inte om det vita i bakgrunden intill det vita bröstet stör… först tyckte jag det såg utfrätt ut men det är det nog inte. Men det blir en större ljus fläck som mina ögon drogs till först, innan de höjdes till kattens ansikte. Kanske är den lite väl mörk i de svarta delarna över ryggen?
Kul att du gillar nya objektivet!
mvh Martin
Tack Martin!
Jo, jag har också reagerat på det vita, svårt att göra något åt nu tyvärr. Eller ah, jag kan inte sånt iallafall :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Måste bara säga att jag verkligen älskar bakgrundsoskärpan, den är riktigt smakfull!
Tycker också att färgerna är härligt mustiga eller hur man ska förklara, de känns rätt, tycker även men får en liten "kall" känsla men det är något jag gillar.
Annars håller jag med Martin om de olika vita fläckarna, speciellt den vid bröstet.
Skärpan tycker jag att du också fått till riktigt bra! Och på rätt ställen :D
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se