Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 854 ggr
IdaT
0

(H) - Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite svårfotat var det idag, då jag var själv ute med hunden och han allrs helst befinner sig ungefär 2 centimerer från kameran om jag försöker locka på hans uppmärksamhet. Flört
Hård kritik önskas, till exempel om jag borde valt annan bakgrun, om bilden skulle varit liggande istället för stående och så vidare.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

IdaT
0

Bild 2.
Här är jag lite osäker på hur jag beskurit bilden, så det är främst den jag vill ha kritik på.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

IdaT
0

Och en liten bonusbild som egentligen inte hör hemma i en kritiktråd, men alla som sett en lapphund i snön vet varför den här synen är så härlig… Kyss

Vargafrost
0

Jag fullkomligt älskar #0 och #1.
Första är rentav mysig för mig, förväntansfull snygging.
Andra är ovanlig med tanke på hur du har beskurit den, möjligtvis lite mer hund till höger, förutsatt att det är samma mjuka bakgrund där. Gillar hans uttryck starkt!

Sedan kan det hända att jag är partisk för att jag vet hur läcker han är. Oskyldig

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

IdaT
0

#3 Tack så mycket! Ska fundera lite på om jag kan få till lite mer hund till höger… Glad

Fjordell
0

Bilden i #1 så tycker jag också att lite mer hund till höger hade suttit fint. Men jag tycker även det är för mycket luft ovanför hundens öron, då jag hade velat se lite mer av bringan på hunden. Känns liksom som att hunden tar slut så plötsligt när den är beskuren så högt upp :)

IdaT
0

En ny version av #1.

Fjordell
0

#6 Mycket bättre. Nu är bilden enligt mig, helt perfekt! :)

Vargafrost
0

#6 Mycket bättre hundmässigt, men stör mig en aning på vad jag misstänker är ett grässtrå med frost nertill. Klona bort det så är den suverän! Flört

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

majlar
0

Vacker hundbild.