(M) "När ljuset inte räcker till"
Tar gärna emot lite kritik på denna. Egna funderingar: Är den för mörk i höger kant? Skulle jag gjort den svartvit?
Bakgrunden är en motljusbild på en ormvråk i en skogsdunge. Gick inte att göra något vettigt av fototillfället, utan det fick därför bli en silhuettbild. Bilden är croppad och körd i brusprogram samt redigerade med svärta, kontrast och möjligen något litet till i Lightroom.
mvh Martin
Jag gillar den :) Tycker silhuett bilder är häftiga.
Jag tror bilden skulle bli lite bättre om du fick den ännu mörkare faktiskt. Så att träden och fågeln blev helt svarta. Nu ser den lite grå och tråkig ut. Och eltråden(?) som går tvärs över bilden stör mig lite :P
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Ja, jag hade en fundering på att försöka clona bort telefontråden som går i bakgrunden men insåg att min kunskap/tålamod var inte tillräckligt bra. Är ingen hejare på att omvandla bilder heller, men jag tror jag har max svärta utan att resten av bilden också blir svart men det har jag kanske inte. Får tillbaka till bildbordet och kolla.
Tack för input!
mvh Martin
Jag hade nog också velat sett kortet en aningen mörkare. Samt att tråden stör väldigt. Annars ett klockrent kort. Jag gillar det.
Tack för din input! Skall se om jag kan lägga upp en mörkare variant.
mvh Martin
Det skiljer nog väldigt mycket på olika skärmar, på min skärm ser den svart ut. Så för min del funkar det bra :-) däremot håller jag med om telefontråden.
#5 Ja, på min skärm är den också svart och jag vet inte om man kan få den mörkare om man drar mer i svärtereglagen, men jag skall se vad som händer :o)
Skall se om jag kanske ger mig på att clona bort tråden…
Tack för input och God Jul!
mvh Martin