(M) Kritik -Katt
Hej!
Vilken rolig sajt! Har aldrig varit här men fastnade nu en lång stund. Så många fina foton!
Själv är jag en glad amatör om ibland försöker få till något bra foto, men mest blir det bara "slarv-kort".
Ge mig gärna kritik på detta foto. Bilden är oredigerad förutom att jag trollat bort lite ögonskräp i ena ögonvrån som kanske syns lite för mycket?
Hade velat ha mer skärpa på ögat, och synd att du kapat örat annars är de en fin bild :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Ja örat har jag också retat mig på men ögat hade jag inte tänkt på själv. Tack så mycket för kritiken :D
Jättevacker bild! Huvudet ligger precis perfekt placerat i bilden och katten har en oerhört vacker hållning och ett trevligt uttryck.
Det enda jag vill "klaga" lite på är att ögat verkar vara mindre i fokus än nosen, så nosen stjäl den mesta uppmärksamheten.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
För övrigt så håller jag inte med #1, hade du fått med hela örat så hade huvudet hamnat för långt ner, och hade du inte tagit bilden såpass nära så hade den tappat all charm. Det kapade örat passar in tycker jag.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Tack för dina snälla ord Wand :) När bilden togs tänkte jag inte på att få med örat just för att fånga hans lite fundersamma uttryck så jag tittade mest på hans ansikte och hållning. Ville ta en stämningsfull bild, men jag skulle helt klart haft mer skärpa på ögat. Det är svårt att ta en närbild och få med de där parabolerna kan jag säga haha ;)
Verkligen en härlig bild :-) Dessa katter är så tacksamma att fotografera, älskar att fotografera närbilder på deras rynkor ;)
Angående bilden så tycker jag det fungerar att du kapan ena örat, kanske det hade blivit ännu bättre om du gått ännu närmare. Mer skärpa i ögat är önskvärt men det fungerar såhär också.
Jag kan inte se att du redigerat bort något - ser bra ut!
Testa att göra hela bakgrunden svart och ljusa upp bilden ett snäpp, det tror jag skulle göra susen.
och välkommen hit! Är det din katt? Ser fram emot att få se fler bilder från dig
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tack för din feedback Mari! Jag ska prova göra bakgrunden svart och ljusa upp bilden ett snäpp :D
Tack så mycket. Hit lär jag komma fler gånger hehe. Superkul! Fattar inte hur jag kunnat missa detta :P Ja det är min katt. Har tre nakisar och ja, de är tacksamma att fota ;) Denna nakisen heter Gris och ni kan kanske gissa varför han kallas för just det ;)