Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 306 ggr
texasmamma
1

(M) Kritik Änder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog några bilder på änderna tidigare i dag som ni gärna får kommentera. Försökte få dem lite "annorlunda"

Bild 1.

texasmamma
0

Bild 2.

texasmamma
1

Bild 3.

OttoIsTheShit
0

jag är ju inte så bra på att varken fota lr teknik å inställningar och sånt, men tänkte bara säga första känslan jag fick av första bilden. Den är ren, inte massa saker överallt. Även spegelblank yta. Det gillade jag skarpt direkt :) tyckte även de andra va riktigt fint tagna. Men kanske nån mer erfaren kanske kan ge dig lite mer kritik

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

majlar
0

Jag tycker väldigt mycket om den första bilden. Snyggt ljus och fin skärpa. Tredje bilden är ju för härlig. Han stretchar och tänker nog ta sig en rejäl simtur.

Ann-SofieH
0

Jag tycker jättemycket om första bilden, otroligt fin med den blanka speglingen. Lite synd att hannen hamnar precis i kanten bara, men en kanonbild ändå. Även den tredje bilden är jättefin, kul med stretchingen och drickandet. Men även här hade jag önskat lite mer luft, men denna gång ovanför anden, eller alternativt att man beskär den lite mer i nederkant så att det är lika lite luft ovanför det speglade huvudet som ovanför det riktiga huvudet, för att få mer balans. Men som sagt, jättefina bilder!

texasmamma
0

Tack!

#3 Allas kommentarer och tyckanden välkomnas. Det är intressant oavsett om man är erfaren eller inte. Själv tycker jag det är svårt att ge kritik rent tekniskt men försöker iaf sätta ord på känslan som bilden förmedlar, min egen upplevelse alltså. Tyvärr är jag rätt feg och behåller det oftast för mig själv…

#4 Då tycker vi rätt lika ;)

#5 Hanen har jag medvetet placerat uppe i hörnet/kanten men tanken var inte att vingklippa honom, utan ett försök att få en motvikt till lugnet, honan och vattenytan. Det är svårt att hitta de rätta orden, hoppas du förstår ändå.

Hihi, trodde att jag hade lika mycket luft uppe som nere för det var min tanke, iofs kollade jag vid näbben, inte huvudet. I den här bilden så fastnade jag själv för den andra anden, den som stenen och huvudspeglingen skapar. Stenens form och delen under vattenytan blir liksom en spegling av kroppen, både form- och färgmässigt