Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-hård
Läst 670 ggr
Ingela.N.
1

(H) Hamster med fisk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om denna bild?? Vill ha lite kritik vad är bra och vad är dåligt??

Lilla Maja sitter och äter kokt fisk.. Det är inte lätt att fånga henne på bild medans hon stoppar munnen full.. ;)

Foto är taget med en Samsung Digimax A503, 5.0 megapixel (som sett sina bästa år)..

Ingela.N.
0

Ingen?

Adrina
0

Otroligt söt bild, bra att du gick ner i hamsterns perspektiv. Det är lite rörigt i bakgrunden, skärpan ligger inte exakt på hamster, borsett från det tycker jag den är bra!

Ingela.N.
0

Tack.. Jo det tycker jag också.. Tyvärr fanns det ingen tid att hinna blocka bort det.. Alla hampisar är såna "slug" så det är knappt man hinner få ett något så när bra kort hehe..

[EllenAlicia]
0

var är fisk?

Ingela.N.
0

Hon stoppar in det i munnen.. ;)

[EllenAlicia]
0

haha jaså ;)

Martin
2

Hård kritik ville du ha. Jag tycker att det finns mycket att förbättra i bilden, och vill man ha hård kritik tycker jag grunden skall vara att det är en bild man lagt lite tid och är nöjd med.

Som situationsbild tycker jag den är jättebra, men som bild för hård kritik tycker jag inte att den duger. Jag tycker att du missat med skärpan och bilden är helt för rörig. Jag skulle nog försökt ha en annan miljö, kanske utanför buren och plockat bort söndertuggade (?) burkar i bakgrunden, och likaså försökt ta bort pinnen som går genom buren och det bruna runda i bakgrunden vet jag inte riktigt vad det är - men det tar fokus från huvudmotivet.

Annars är det bra som någon sade, att du har gått ner i nivå med hamstern, kanske kunde du gått ännu lite lägre och inte haft med skålen i förgrunden?

Det finns god potential i dig och din kamera, så ge det ett nytt försök och försök tänka lite på sakerna som sagts i inläggen ovan och detta så blir nästa foto säkert ett kanonfoto!

mvh Martin