Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettdjurfoto-ifokus
Läst 1578 ggr
Mari
0

Veckans Fråga: Snö

Har det kommit någon snö hos er ännu?

Lägg gärna upp lite bilder på djur i snö :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hade snö för ca 1 vecka, lite grann bara, som låg bara ca 2 dagar, försvann, dagen efter kom det lite lite snö men försvann på natten igen, så ingen snö nu.

Här är en bild jag hann ta på Smilla :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IdaL
0

Vi hade snö under en kväll men sen envisades det med att regna bort och vi har fortfarande inte fått någon ny Obestämd

majlar
0

Vi fick snö, men den är borta nu. Tråkigt.

meerschweinchen
0

Här uppe i norrland har vi fått massor av snö, där jag bor har det kommit ungefär 60 cm snö och dessutom snöar det just nu :D 

Här kommer en bild :)

Mvh Sabine

Tregly
1

Uppe vid borås har det kommit lite snö :) Passade på att fota min kanin som jag hälsade på. (han bor där hos min farmor som tatt över honom) ;D

Men nere i Blekinge där jag bor är det inget snö i syne :(

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Martin
0

Malmö brukar vara sist ut och det ser väl ut att bli så i år också… Skall i alla fall bli minusgrader till helgen säger de som vet, så vi får väl se om det kommer lite pulver då också. :o)

mvh Martin

wixie
0

Lite snö har vi fått i Umeå, men det värkar som den smälter bort nu.

[EllenAlicia]
0

ingen snö..

Mari
0

Jag har i skrivande stund tyvärr knappt någon snö kvar. Har snöat i två omgångar senaste veckan och tyvärr bara legat kvar knappt två dygn innan regnet kom och det smälte bort.
Nu är det istället isgata här så det är inte kul.

Men har stora förhoppningar att det snart kommer mera snö :-) Hoppas iallafall att det är lite vitt kring julafton

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

MoaL
1

Yes, här har det snöat ordentligt. ^^

Var ute vid tretiden på natten och tog några kort på snön och vovven för cirka en vecka sedan:

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
0

Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Jojsan
4

Här snöade det rejält för ca 2 veckor sen men har under de senaste 2-3 dagarna smält bort en stor del. Nu är det mest isigt på vägarna men än finns det snö kvar! Hann i alla fall fota lite kaniner under tiden det var fullt med snö :)

[EllenAlicia]
0

#12 hihi, sööt

ingen snö här, det snöadde men den smällte. Blir faktiskt arg :)

OlleA
2

Här är det inte snövitt, bara snöpligt snöfritt. Borde vara snöplikt!

Olle

Moalinn
0

ingen snö här heller, snöade igår .. eller igår natt, men det var inte mycket att ha. Men vi har frost, och det är väl en bit på vägen iallafall? :) .. fast ska regna ännu mer tyvärr ):

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[EllenAlicia]
0

nu ligger det pytte med snö hos oss jippey!

Frida B
0

vi fick lite snö i frrgår som smälte bort idag, men hoppas på mer denna veckan :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Alexinas
0

Här snöade det och jag trodde att det sskulle hålla sig till julafton men nej, den är nästan helt borta. Det blir ju ingen riktigt jul utan den vita snön… :(

#12 Vilken mysig bild!

[EllenAlicia]
0

#18 samma som här då..

Mari
0

Åh vad tråkigt med jul utan snö :( :(

Här har det regnat lite idag så mycket av snön har smält bort, halkigt är det också, dock ser det ut som att det kanske kommer att snöa lite i morgon mot kvällen

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Moalinn
1

Riktigt tråkigt med en jul utan snö :( men vet ni va? Innan dom här två riktigt kalla vintrarna med otroligt mycket snö så har det varit såhär, knappt någon snö på julafton. Iallafall inte här i västra Götaland. Tror det blir bra ändå :D God jul!

Medarbetare på Djurfoto

[Ebfotograf]
0

I halland har det inte kommit någon snö alls :P
Men bor man vid kusten så gör man!

[EllenAlicia]
0

Zingo:

OlleA
0

Jul jul strilande jul… och rejält blåsigt dessutom. Nu på juldagskvällen är det +9 grader här i södra Bohuslän. I morgon är det risk för tvåsiffriga gradtal som tål att jämföras med en dålig midsommar. :(

Olle

Frida B
0

#24 samma här utanför göteborg… (lerum)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Charlie2006
0

Har vart snö, men nu är det regn och + grader här borta vid härryda.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[EllenAlicia]
0

snön är borta och kommer säkert inte tillbaka Obestämd

OlleA
0

Vintern gör sina framsteg, nu har Bohuslän sin första frostnatt på länge! :)

Olle

Moalinn
0

är det frost ute?! :D
äntligen, soom jag har längtat!

Medarbetare på Djurfoto

[Ebfotograf]
0

Här har vi frost! :)

Fridaaaa
0

Vi med ha frost idag :D

Bild tagen idag.

[EllenAlicia]
0

frost :=

OlleA
0

Var är den utlovade snön??? Jag vill inte ha detta spöregn!!! Skrikandes

Olle

[EllenAlicia]
0

Skrattande5 cm snö såg jag när jag vaknade och kollade ut genom fönstret

Frida B
0

det snöade pyttelite igår kväll :D fast det var bara jag och några andra som märkte, det la sig inte… dom hade lovat snö här med idag, vaknade och såg bara regn och åter regn… nästan så att man funderar på att flytta till alaska eller någonting sånt xd

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mari
0

Här har det kommit snö igen också :D den förra töade bort men nu är det några centimeter igen, vitt och fint, får se hur länge det tänker ligga kvar :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

majlar
1

Här såg det ut så  här igår. Inatt har nästan allt regnat bort igen.

Mari
0

#37 Mysigt, här regnar det för fullt igen så snön är nästan borta :'(

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[EllenAlicia]
0

nu är det ointe så mycket snö kvar:(

OlleA
1

Kors i taket, det snöar och är vitt på marken!!! Visserligen blötsnö och +1,5 grader, men ändå! Skrattande

Olle

OlleA
0

Tre timmar senare har temperaturen stigit till över +5 grader, och snöandet övergått till hällregn. :(

Olle

[EllenAlicia]
0

bara små fläckar med snö kvar :(

Moalinn
0

Tänkte precis skriva det olle, vem försöker vi lura egentligen. Vi lär inte få någon snö, om inte annat kanske senare in på våren. Stormen Emil tar oss här på västkusten med storm, regn, blåst osv.. och lite snöfall också, inte okej!

Medarbetare på Djurfoto

Mari
0

Jag undrar jag om inte denna herr Emil också försöker dra in här i Hälsingland, regnar och blåser väldigt mycket här utanför mitt fönster :/

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Fridaaaa
0

regn och halv storm här

Martin
0

Snö och hagel i lördags när jag badade i havet.

Varit minusgrader hela veckan men nu är det mest frost på marken, ingen snö. Hoppas att det kommer snö till helgen.

mvh Martin

Moalinn
0

Vi har snö här, iskallt är det också ):

Medarbetare på Djurfoto

Mari
0

#46 Badade i havet?? Förvånad

Här har det varit lite snö ett tag, inte jättemycket men det täcker marken och ganska kallt är det.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Martin
0

Det var en svensexa. Jag visste att om jag inte hoppade i frivilligt så skulle jag kastas i :o)

Det var dock vid ett bastubad, och det är faktiskt väldigt skönt att bada bastu. Att först sitta i den varma bastun och sedan gå ut i minusgrader och ner i havet som väl var en 4-5 plusgrader eller något, och sedan in i bastun igen. Det är friskt och skönt (i alla fall efteråt) :o)

mvh Martin

mjuhm
0

Vi har väldigt väldigt mycket snö. En halv till en meter snö.
Man kan inte gå ut på baksidan för att man knappt kan öppna dörren & grannarnas staket syns inte alls.

Vi har haft snön sedan i december någon gång. Två veckor innan jul. Har varit upp mot ca 20- grader -.-

Men då bor ju jag i Skellefteå, en bit norrut. :)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

OlleA
0

#50 Så trevligt! Jag kommer att passera dina trakter i nästa vecka, på en bussresa till Jokkmokks marknad och Ishotellet i Jukkasjärvi. Då hoppas jag att det är MYCKET snö uppigenom! Glad Annars har vi faktiskt snö här i Bohuslän också nu, även om det bara är någon knapp decimeter, och temperaturen ligger åtminstone på minussidan.

Olle

mjuhm
0

#51 :D!

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Körsbär
0

Det har snöat, men nu ligger det bara ett tunt lagger…