[2] Veckans Fråga
Var hämtar du insperation ifrån?
och varför just där?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ingenstans. Kanske från dikter eller liknande men inte ofta jag ser en bild och säger "det vill jag också testa!". Jag har mina egna tankar jag går efter, jag tänker mer än normalt och drömmer väldigt mycket på nätterna vilket resulterar att jag tar mycket från det :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Ingenstanns ^^, Eller jo lite, kollar jag runt på nätet osv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Insperationen jag har de är mina kaniner så klart :D
sen har jag väll inget direkt ställe jag tar insperation ifrån då jag vill vara "egen" och inte göra som alla andra :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

Min insperation är min familj och våra djur, visst finns det många fina bilder men man vill alltid få fram en egen prägel och inte kopiera någon annans verk.
Man tolkar kanske ordet "inspiration" lite olika.
För mig handlar det inte om att man skall göra likadant som någon annan, i vart fall inte oftast och när det handlar om inspiration i fotograferandet. Tittar man i SAOB så finns det en massa olika tolkningar och förklaringar, för mig är det som ligger närmst hänföra, entusiasmera. Även "lust att skapa" skulle kunna vara en liknelse jag drar.
Jag hämtar min inspiration från många ställen. Jag blir dels inspirerad när jag får beröm eller uppskattning för mina bilder. Men även från detta forumet och många användare här hämtar jag inspiration trots att vi ofta tar helt olika foto eller rent av helt olika genrer. T.ex. hästhoppning har jag bara fotograferat enstaka gånger i samband med fälttävlan och det är inget jag brinner för eller tycker är kul - men det finns flera på denna sidan som tar jättebra hästbilder som kan inspirera mig.
Tittar man i det lite större så tittar jag ofta på bilder från t.ex. Brutus Östling (och hans blogg), Andreas Kanon, Stefan Oscarsson mfl.
På fotoforumet Xponerat.se hämtar jag också mycket inspiration från fotograferna där.
mvh Martin