Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: off-topic
Läst 486 ggr
Frida B
0

OT? vilda djur på vintern?

Vet inte om detta är OT eller inte, men skriver det ändå ;)

Jag älskar att fota djur och natur, och har gått upp klockan fem på morgonen en gång för att fota vilt, eftersom jag sett älg, rådjur, fasan m.m där jag bor. Så jag tänkte gå upp tidigt i helgen och se om jag kan fånga djur på bild, men finns det djur ute nu på vintern? Vi har snö och 5 minusgrader här (:D) ca tre km fråån göteborg, men någon som vet om det finns möjlighet att några djur förrutom fåglar kommer fram?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mari
0

Kan inflika om att detta inte är ot, vilda djur som fotograferas får mer än gärna disskuteras om här inne :-)

Dock kan jag inte svara på din fråga men skulle nog tro att de säkert är framme tidigt på morgonen, jag skulle tro att de även på vintern är som mest aktiv i gryning och skymning men någon annan kanske kan svara bättre på det.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Martin
0

Absolut är de aktiva på vintern också. Blir det extremtkallt så rör de sig inte mycket, utan hushållet med energin men är det bara några minusgrader är de aktiva.  Det är dessutom kanske enklare att hitta viltväxlar (där de ofta går) eller områden på åkrar genom att dessa är väldigt upptrampade om det är snö. Då kanske det går att sätta sig på pass där och se om de kommer förbi om man har tålamod.

mvh Martin

Martin
0

Jag bor i Malmö och tog en sväng med bilen idag. 3 minusgrader och klarblå himmel med strålande sol. Körde en runda utanför Malmö, ca 1-3 mil utanför. Såg ca 15-20 dovhjortar och ett 40-tal rådjur fördelat på 6-7 olika ställen. Mycket vilt ute när solen tittade fram och värmde verkade det som. Det är säkert likadant i Göteborgsområdet!

mvh Martin