Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 304 ggr
Fridaaaa
0

[M] Hästbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om dessa 2?

Bild 1

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2

Elshira
0

Bild 1 känns väldigt rörig. Horisonten lutar (du har hållt kameran snett) vilket gör att det känns som att hästen "tippar" framåt. Bilden är även tagen lite underifrån vilket gör att huvudet känns stort.

Bilden är dessutom tagen från hästens skuggsida vilket gör färgerna väldigt tråkiga. Bilden känns även lite ofokuserad.

Öronen är "kapade" vilket stör ganska så mycket, och hästrumpan är "ivägen". Den skulle man iofs kunna redigera bort, men bäst är ju att tänka på sådant redan när man tar bilden :)

Bild 2 är däremot mycket bättre tycker jag! Färgerna blev fina på hästen, kanske skulle man kunna dra ner det blåa litegran så att snön inte känns fullt lika blå bara.

Även här är det lite synd att hästen öron, men framför allt tungan (som är viktig på bilden tycker jag!) är kapade. Hade det varit med hade det blivit bra!

Men denna bild har dessutom bättre skärpa, och till skillnad från bild 1 så är denna bild tagen tillräckligt mycket underifrån för att det ska vara "annorlunda". Här ger det ett lite komiskt uttryck, tillsammans med tungan som blir roligt!

Utan huset bakom (kanske lite skog eller fortsatt hagmark bara) och med hela hästen eller åtminstone hela tungan så hade det blivit en rikttigt bra bild!

Hakuna matata!

Fridaaaa
0

#2 Okej tack!
Ja tungbilden var en "ögonblicksbild" hehe så var synd att jag inte stod lite längre bort så att säga:)
Men håller med i det du säger.t ack!