Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettoff-topic
Läst 2639 ggr
Zabbio
1

Foto på klöv-vilt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag undrar om det är någon som har foto på klöv-vilt (älg, hjort, ren etc), gärna i vacker miljö och talande ljus - och som kan tänka sig att låta mig måla av det?

Jag söker inspiration och lovar inte att använda de bilder som ev. erbjuds eller i de fall jag faktiskt målar av - att måla av exakt likt. Men är tacksam ändå :)

Jag målar i olja och kommer sälja tavlan till högstbjudande - så jag ber om rättigheten att måla av och tjäna pengar på det. Det jag kan erbjuda är en digital kopia (foto) av målningen som kan förstoras och skrivas ut om man så önskar, och/eller rabatt om ni är intresserade av att köpa tavlan när den är färdig.

Jag förstår om ni inte vill lämna ut bilder gratis, men känner att om jag är ärlig med syftet så skadar det ju aldrig att fråga :)

Ha det gott!

(bifogade bilden är i torrpastell, inte olja)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Catta-
0

Jag har ett par bilder du kan få :) Vill du att jag lägger upp här eller har du en mail jag kan skicka till?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Zabbio
0

Du får gärna lägga upp de här eller i PM :) Tack så mycket!

Frida B
0

har en bild på ett rådjur som jag tycker är väldigt fin som du kan få ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

texasmamma
1

Jag har nog några. Dovhjortar

texasmamma
3

Ett rådjur

texasmamma
1

Råbock

texasmamma
0

Mera dovisar, kanske lite för "plåttrig" men jag gillar den och du är ju superduktig

Mari
0

Vad fint du målar, du kan väl lägga ut fler exempel här och då gärna om du använt någon av de härliga bilderna som erbjuds här ovan?

Jag tycker att det är kul att jämföra bild med hur den sedan blev avmålad :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Zabbio
0

Tack för alla foton :) #6 ger mig inspiration! Men de är vackra allihop, gillar hur man skönjer starka muskler under huden på #3 också.

Just nu hände det plötsligt en del som började ta tid, men jag kommer bli målarsugen igen så får vi se vad det  blir :)

#8 Självklart kommer jag lägga upp ev. bilder här inne :)

Ett annat exempel (digitalt målad):

SilverTail
0

Jag har på älg som jag tog förra året..

SilverTail
0

Jag har jätte fina bilder från djurparken med, på olika djur.. Giraffer elefanter bongos strutsar, om det är något annat djur du vill få inspiration av.. ;)

Bara man får se resultatet..  ;P

Zabbio
0

:D

#10 Ska komma ihåg att fråga om jag  kommer på nåt mer :P

WeirdFreak
1

#5 Var ju helt underbar! :*

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

[tlundegard]
0

#5 hur kom du så nära??

catr.ruds
1

Ett rådjur i snö

SilverTail
0

Säkert med bra objektiv som går att zooma mycke med.

Martin
1

#14, 16 Fotot är taget med ett objektiv vid 209 mm enligt exif-info. Sen får väl fotografen själv berätta om bilden, men det är inget supertele som är använt.

mvh Martin

Elshira
0

Ska komma ihåg att lägga upp en bild på rådjurskid när jag kommer hem Flört

Hakuna matata!

texasmamma
0

#17 m fl Har ingen dator för tillfället pga virusangrepp som jag inte får bort. Objektivet är ett Tamron 70-300 F4/5.6 Di VC USD och bilden är tagen på skapligt avstånd, kommer inte ihåg hur nära det var. Mötte rådjuret när jag var ute med hunden

Håll tummarna för att det fixar sig med ohyran för om inte så tappar jag sista halvårets bilder. Snyft.

Elshira
1

Här!

Hakuna matata!

Frida B
0

#20 herregud! hur kan du kommit så nära? :O jättefin bild btw

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Zabbio
0

Vackra bilder!

#20 AAAW!!