(M)Kritik på kattbild
Jag gillar bilden, däremot så är det något jag saknar i bilden som jag sitter och letar efter.. vet inte riktigt vad tyvärr. Vet att det är svårt att fotografera katter, och därför behöver man träna.
Blixten är ofta det sista man vill använda när det gäller katter, eller djur över huvud taget, då katten oftast blinkar när det blixtrar och då blir ögonen oftast halvt öppna och katterna ser ut som om att dom ska somna vilken sekund som helst.
Tycker om att du har ramat in det katten gör. Alltså klippa bort allt annat som blir runt omkring och fokusera på det som blir intressant i bilden.
Fortsätt så, försök undvika blixten så länge det går och träna så kommer det bli bra tillslut! :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag tycker om fotot på din katt som tvättar sig
Skärpan känns bra och ligger rätt. Det du i så fall kan tänka på till nästa gång är att hela tassen är med. Fast jag vet ju själv att det kan vara riktigt svårt att fota katter ….
Tack!:)
Har bara haft katt i tre veckor så det är typ första gången jag fotograferar katt! :)
Tack så jättemycket på tipsen ska tänka på det!
Jag tycker att bilden är jättefin men som sagt den hade kanske vart ännu bättre med hela tassen men vet att det är väldigt svårt att fota katter ;)
Fin bild! Det man kan tänka på innan man fotar katter är att plocka bort lösa hårstrån, skräp i ögenen typ fårgråt och om katten har lite smuts i öronen. Då slipper man redigera bort det sen. Det du kan redigera bort på denna bild är just att katten har lite skräp i ögonvrårna.
Lycka till med ditt fortsatta kattfotograferande!
Tack så mycket för tipsen! Nu blir det massa övning:)