Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 492 ggr
[W-M]
0

Kritik Hård!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Konstruktiv kritik uppskattas!

[Willuer]
1

Stör mig lite att det var så himla tomt framför hästen, annars väldigt bra taget! :)

Elshira
0

Det är en fin bild på häst och ryttare! Säkerligen en bild de skulle vara glada över att få ha på sin vägg Skrattande

Men som bara bild så känns beskärningen känns lite tråkig och intetsägande, skulle antingen velat se hela hästen/hindret, eller en ännu mer "close-up".

Hakuna matata!

Fridaaaa
0

Jättefin bild
Men för mycket luft fram tycker jag :)
Säger som #2

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IdaL
0

Bra bild, du har lyckat fånga fina och klara färger vilket gillas. Jag tycker dock att där är för mycket luft framför som vissa påpekat. När jag fotograferar hästar så brukar jag vilja ha åtminstående ca. halva översta bommen med i bild så att man ser vad det är hästen hoppar över.

Du har fått ett fint skärpedjup i bilden och fokusen ligger perfekt på ekipaget. Bakgrunden är tyvärr väldigt störande eftersom där är så mycket staket som "lyser" ur bakgrunden och tar lite fokus från ekipaget.

De vita färgerna i bilden är ganska överexponerade men det är inte så mycket att göra åt i direkt solljus med en mörk häst. Jag skulle dock ta bort den lilla "toppen" man ser av ett hinderstöd precis under hästens hovar.

Jag tycker du har lyckats bra med att fånga rätt del utav språnget. Skulle jag påpeka något hade jag hellre uppskattat jämnare framben på hästen men det är ju inget som du kan göra åt.

Sammanfattningsvis är det alltså en fin bild med bra färger och skärpa. Jag skulle vilja ha mer luft under så att man ser lite utav översta bommen. I övrigt tycker jag du har beskurit bilden fint, du skulle dock kunna beskära bort lite utav luften framför ekipaget så klipper du även bort en del utav den störande bakgrunden.

Amalia.wahlström
0

Jättefin bild men hade kanske blivit ännu bättre om hästen hade varit lite mer till vänster så det inte är så mycket luft där ;) annars jättefin!