(M) Kritik- Flygande Örn
Häftig bild! Örnar är mäktiga, och här är den unga havsörnen skarpt och bra återgiven. Lite synd att himlen är så kritvit, det drar ner intrycket en del.
Olle
Precis som Olle säger, ung havsörn. För mig funkar det med vita bakgrunden även om det kunde varit roligare med blå himmel.
mvh Martin
Grymt läcker! Eftersom bakgrunden är till större delen vit så stör jag mig inte mycket, tycker denna bild skulle sitta fint som en tavla med lite mer redigering bara :D
Någon aning om när det är bäst att gå ut å fota örnar?
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px

#0 Läcker bild!
Antagligen en 2a eller 3e års fågel, dräkterna innan 6 års ålder är kluriga.
Har du fler bilder så du kan läsa av ringen? Rapportera den i så fall till Ringmärkningscentralen.
#4 Det beror lite på vart du bor. Du kan ju kika på http://artportalen.se/birds/default.asp och se om det rapporterats nåt i närheten. De kan vara svåra att komma nära. Det är nog ett grymt tele eller digiscoping som gäller.
Jag va på Skeppsbron (Sthlm city) för nån vecka sen för att kika lite på trutar. Plötsligt dökt det upp en havsörn utanför Kastellholmen som gjorde ett jaktförsök på en vigg som guppade på vattenytan!
Hade man stått på rätt plats med kameran i handen så är det ju bevis för att ren tur också kan funka för att fota örn!

Här flyger det över ett par örnar relativt ofta, dock har de hållit sig borta under vintern. Förstås så ser man dem sällan när man har kameran i handen.
HH
Tack för alla fina kommentarer :D