(H) En get, flera getar..
för att reda ut lite frågetecken, jag vet att det heter flera "getter" och inte "getar".
Tog några bilder på lite getter när jag var i slottskogen i tisdags.
Det jag är ute efter här är ljuset och färgerna.
Jag är medveten om att det är väldigt tight nere vid "fötterna" (vet inte vad det heter på dessa djur) och att h'n är lite väl mörk vid dom svarta fläckarna..
Jag vet att bilden inte är den bästa, men jag vill veta om jag är ute och cyklar när jag ställer in inställningarna när jag fotograferar.
Det jag har gjort i camera raw har varit att ljusa upp bilden och beskärt den till stående. Vet att jag inte borde redigera bilden så om jag vill veta om jag ställer in inställningarna rätt, men det blev väldigt mörkt.
Ni får även gärna ge tips på hur jag ska fixa att börja fotografera helt manuellt, dvs. även ha kontroll över slutartiden. Jag kör nu på A-läget och för att vara säker på att jag ska frysa rörelserna så underexponerar jag ofta väldigt mycket.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
jag tycker att du har beskurit den bra, kompositionen är mycket bättre och intressantare nu efter. jag skulle nog också ha försökt lätta upp skuggorna lite för att få fram ansiktet lite mera. Men en jättefin bild och bra efterbehandling nu också!
En sak till, eftersom det är så tajt vid fötterna skulle jag nog beskära den ytterligare lite till i överkant, för att få bättre balans. Men det är bara vad jag tycker.