Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 1049 ggr
kristinah
0

Rådjursbock

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här rådjursbocken var jag tvungen att försöka få med på bild då jag var ut och åkte tillsammans med mina föräldrar igår. Själv tycker jag det är synd att jag inte zoomade mer. Har en Canon PowerShot S3 IS och har beställt telekonverter till den. Vad tycker ni på den här sidan?

Mandrakonian
0

Bara att kunna fota såna djur är svårt faktist , du har gjort det bra och bilden om "Om DU VILL " kan arbetas lite mera men det är ingen MÅSTE.  Mvh/MAndrakonian

KarolinaNowak
0

Håller med ovanstående!

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

kristinah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för era omdömen. Det är mycket roligt att fotografera djur i sin rätta natur men det är så sällan man får bra tillfällen att göra det. Väntar på att få min telekonverter så jag kan gå ut och "leka" lite. Jag är en amatör-amatör som tycker det är så otroligt roligt att fotografera, helst på så nära håll som möjligt.

Här är egentligen första bilden som jag tog på bocken men den tyckte jag blev sämre.

Martin
0

#0, #3 Som jag skrev till dig när jag såg dina foto - gillar fotona. Det är väldigt vaksamma djur som är svåra att komma nära, minsta lilla de känner sig hotade så försvinner de i ett nafs!

Bra jobbat!

mvh Martin

Celia
0

Ett litet tips - om man kör bil och spelar musik, så brukar de stanna lite längre och titta på en vid vägkanten. De är nog musikaliska (eller så har de vant sig vid mig där jag bor) ;)

Martin
0

#5 Haha :o)

mvh Martin

kristinah
0

#5 Den var bra. Jag fick börja snacka som Kalle Anka för att han skulle reagera att det var någon som tittade på honom. Sedan blev det en väldans fart på honom in till skogs. Men gissa om det inte var högljudda diskussioner i skogen då han kunde gömma sig. Jag var förmodligen inte vatten värd som hade skrämt honom stackarn.

Celia
0

#6 & #7 - mycket dunka-dunka funkar bäst :)

För några dagar sedan mötte jag tre som verkade väldigt fascinerade av musik (en albino och två vanliga). De stack inte förrän jag började att prata med dem *schysst*. Ska testa om det fungerar bättre med Kalle Anka-snack ;)