Hoppande mus
Fick ett rätt häftigt kort igår när jag hållde på med en av mössen. Då det inte vart sudigt så blev jag nöjd med detta kort, visst hade man önskat att huvudet var närmare kameran, skulle varit roligt att ex ta kort framifrån också när musen hoppade. men det är ju rätt svårt när det är sån fart i dom. Fick några kort när hon hoppade, då hon hoppade x antal gånger fram och tillbaka, men vart mest nöjd med denna.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Cooooolt!
Hälsningar Anna med pälsklingar!
Å där flög den sin kos! :D Haha…
Lite kritik kanske?
Snyggt fångat, fint fokus! Vinkeln kunde ha varit lite bättre och föremålet i nedre högra hörnet stör lite, annars super! :)
Handen tycker jag passar in där, då det ser ut som en "fågel som släpps fri", i detta fall mus då ;) Men den ger en "flygande", "let go" och "fri" känsla! :)
// Kram Tilda!
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
#2 Kritik är mycket välkommet. :)
Hade också önskat att vinkeln var bättre att man sätt musen huvud mera, kanske kan få till det bättre nästa gång. Försöka få musen att hoppa lite åt mig istället. :) Pärmen funderade jag först att redigera bort, men tycker det ser för tomt ut.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#3 Precis, det är ju bara att försöka fler gånger! :) Svårt det här med foto!
Ett litet tips kunde vara att du redigerar bort pärmen och eftersom det är en enfärgad grå bakgrund, kan du "höja" bilden med någon cm grå yta om du förstår hur jag menar :) Så att musen kommer lite mer i mitten av bilden.
Väldigt enkelt och bra när man har en helt enfärgad bakgrund!
// Kram Tilda!
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
Ashäftig bild!!!
Kan dock hålla med om att föremålet i högra nederkanten känns lite störande i bilden, men den borde gå att kunna redigeras bort om inte annat.
För övrigt en riktigt häftig bild och handen ska defenitivt vara kvar.
jättecool bild! bara älskar den :D håller med att det längst ner i hörnet stör, men annars var den väldigt häftig! får man fråga vad du använde för kamera?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#6 Använder mig av nikon D5000, med 18-55 mm objektiv på denna bild.
Såhär blev det utan föremålet, måste säga att det ser för tomt ut. Tycker inte om när det ser ut som den inte finns något under.
men det kanske bara är jag då. Gjorde så det blev mera luft över också.
//Frida
#7 okej :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag håller med övriga - Föremålet i hörnet stör lite. Jag gillar dock vinkeln! Den bidrar till att det verkligen ser ut som att musen susar sin väg. Hade du fångat musen framifrån eller helt i profil så hade det sett coolt ut, men ändå inte detsamma liksom.
Gillar bilden skarpt! Önskar att mina möss kunde skutta litegrann, men nejdå, de vill hålla sig stadigt på fyra ben. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Häftig bild! Tycker inte alls att bilden utan föremålet känns tom. Tycker det skapar en häftig rymd utan föremålet!
Jag vet hur svårt det är att fota djur i rörelse! Dessutom måste man ta hänsyn till att djuret kan tröttna…så jättebra jobbat tycker jag! Har faktiskt nästan inget att klaga på! Tycker den är häftig som den är i den vinkeln o allt.