(H) Pelikan
När en underlig Pelikan flög förbi vårt hus här i Dalarna och landade i den lilla dammen utanför fårat hus, så skyndade jag mig ut för att fota denna vackra varelse. Den kom på många besök i dammen innan isen gjorde den tvungen att flyga hem till sitt Zoo någonstans i Europa. Fotona kom iallafall med i nyheterna & då kände jag mig för första gången stålt som fotograf. Har tidigare fotat mest kaniner, hästar & människor. Men en stor fågel var något speciellt.. Så nu vill jag ha lite kritik på bilderna!
Konstigt att ingen skrivit något här. Jag tycker att bilderna är underbara. Den första är enligt mig felfri, underbart ljus, bra balans och vackert motiv! Den andra är också väldigt bra, men balansen i bilden är inte lika bra. Tycker att tomrummet till höger är större än till vänster och sådant kan jag "störa" mig på ;) De fjärde är inte lika skarp och färgerna är lite mattare. Dock gillar jag att solen lyser igenom "näbbskinnet". Den sista bilden är också vacker, såklart, men lite för kornig och mattare i färgerna än i den andra bilden t.ex.
Så kul att du fick chansen till ett så ovanligt motiv! Det ger verkligen plus i kanten iom att man inte får lika många chanser som på andra arter och den första bilden är slående vacker tycker jag :D
PELIKAN? O_O
Haha jag bor också i Dalarna :) Men en pelikan här…? O_O Läskigt….
Fina bilder! :)
// Kram Tilda!
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
Jag tycker om första bilden :)
#5 - Tack för all kritik ! :)
#6 - Ja, du förstår hur chockad man blev ;)
#7 - Taack :)
Bild 1; Stör mig på att fjädrarna blivit överexponerade.
Tycker att de är bra att du fångat spegelbilden i denna bild. Samt at du har en bra vinkel i bilden.
Bild 2; En konstig vinkel och långt ifrån. Samt att bilden kändes tråkig och ointressant.
Bild 3; Fokusen känns fel då hela huvudet och näpp är oskarpa. Och bilden känns rätt färglös.
Bild 4; Även här ligger fokusen konstigt, då den är placerad i vattnet och inte på pelikanen, även denna bild känns en aning färglös.
Men annars har du lyckats bra :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt