Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 504 ggr
Wand
0

(M) Hundfoto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lade in dessa bilder på Foto iFokus också, men då detta är djurfoto så kan jag ju försöka även här, för er mer erfarna fotografer. 

Jag har fotat med system i ett år, men har trixat med det mesta själv och är inte sådär superduktig med inställningar etc. I Foto A-kursen har vi mest fotat inomhus i studio och då är det rätt "basic" - att fota en hund som ständigt är på rörlig fot är lite skillnad!

Tackar för all kritik som kan fås, positiv som negativ, och vill gärna veta vad ni tycker att jag kan göra bättre.

Har redan fått en del bra tips med inställningar osv på Foto iFokus, men det finns mycket annat som kan vara bra att veta också!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Wand
0

-

Wand
0

Vill passa på att inflika att dessa bilder är oredigerade bortsett från skärpan som jag förstärkt i photoshop samt att jag förminskat dem, därför är de aningen mörka några utav dem, men ville lägga upp dem ofixade så det blir lättare att få kritik för bilderna.

Wand
0

-

Wand
0

-

Hardbanana
0

Jättehärliga bilder som visar massor med energi och lycka!
det du kan tänka på är att första bilden är tagen ovanifrån, hade du legat ner på marken och tagit i hunden höjd hade nog bilden varit ännu bättre.
jag gillar bilder i samma höjd som djuret.

Jag gillar dock ljuset i bilderna och uppskattar att det inte är så röriga bakrunder.

Dessutom en jättesöt hund som verkar gilla sin boll! ^^

Wand
0

#5 Tackar för dina åsikter och komplimanger!

Jo, översta bilden kunde jag nog gått ner lite extra på kan jag hålla med om. Försöker att fota i så många vinklar som möjligt men hon rör sig ju så mycket höhöhö…

Bollen hittade vi på stranden, allt man hittar är ju det bästa som finns tycker hon! Flört

Hardbanana
0

haha ja jag känner igen mig där!
Djur är inte det lättaste att fotografera, förmodligen därför jag tycker det är roligast!

HAHA, Ja ibland undrar man varför man lägger pengar på leksaker ^^