Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 603 ggr
OlleA
0

(M) Rådjursparet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är snön borta och rådjursparet njuter av vårsolen.

OlleA
0

Här är paret framme på min matplats.

ks.gerbil
0

men herre gud har du typ tama rådjur i din trädgård eller? XD

Gerbil-hemsidan hittar du R

OlleA
0

Tama? Det är väl närmast en definitionsfråga. :) Jag bor ute i skogen och har matat rådjuren i flera vintrar. I början av vintern brukar de bara vara framme på nätterna, men sedan blir de allt modigare och kommer fram även på dagarna. Att sitta vid mitt öppna köksfönster och fotografera dem på ca 10 meters håll (ibland ännu närmare) är inga större problem nu, om jag är försiktig, men jag vill inte vänja dem för mycket vid min närvaro utomhus. Alla människor är ju inte lika snälla mot dem som jag försöker vara, och blir bockarna alltför orädda kan de bli farliga under brunsten.

Olle

ks.gerbil
0

nä men jag skulle vara skit glad om jag hade rådjuren i trädgrden mer än på nätterna :P (bor oxå nära skogen)

uffelarsen
0

# 1 Djäklar vilken kanonbild!, en "vägghängare" helt klart!

dermot
0

Håller med #5! Gud, den hade jag printat ut och slängt upp på vägen direkt! Skrattande

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

OlleA
0

Tack för trevliga kommentarer! :)

Olle

ks.gerbil
0

det jag stör mig liiiiite på i 1# är att man ser äpplen :P

OlleA
0

Men om rådjuren inte får äpplen, vill de inte posera. Äpplena är så goda att rådjuren måste slicka sig om munnen. :)

Olle

dermot
1

Tycker inte äpplena stör alls. Jättefina bilder OlleA! Glad

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

ks.gerbil
0

9# oj den va nog finast av alla tycker jag :*

OlleA
0

Tack ska ni ha! :)

Olle

CorneliaAndersson
0

Jag tycker det är lite synd att du ej fick med den enas huvud ;( Men annars var den jättefin!;)

De andra bilderna är ju döläckra!!Kyss

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Martin
0

#1 är en av dina bästa rådjursbilder som jag kan komma ihåg att du visat upp - riktigt bra. Som flera sagt: Skulle passa på vilken vägg som helst!

mvh Martin

OlleA
0

Tack så mycket! :)

Olle