Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 425 ggr
dermot
0

(M) Kycklingar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha lite kritik på följande kycklingbilder.

Vet att några är lite brusiga - och eftersom jag fullständigt suger på att redigera, så kan jag själv inte göra så mycket åt det just nu :P - och kanske något mörka? Ahja, kom med lite synpunkter vad som kunde göras bättre. Glad

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Hanna
0

Booossii Gosssi!!! GUD så söt!!! *___*

ÄLSKAR kycklingar, så himla mysiga och söta!! Supersöt bild! Vad är det för ras?

Såg ut som Brahmakycklingarna vi hade. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

dermot
0

Detta är vår alldeles egna "guldkyckling" Flört

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0

#1 Haha ;D Det är en isabellabandad dvärgbrahma, så du var inte helt fel ute ^^

// Anka

dermot
1

Vår "egen" ras, Crodderolle:)

// Anka

Hanna
1

Söta Skrattande

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Martin
0

Nu skall jag kanske vara lite tråkig, men påminner att bilderna ligger i en kritiktråd och fotografen har önskat att få lite kritik på bilderna, inte bara huruvida kycklingarna är söta eller inte…

Första bilden är ganska ok, lite för mörk tycker jag. Men bra komp och en närhet till kycklingen i och med ett ganska tight utsnitt.

Andrabilden tycker jag har blivit lite för mörk. Kompositionsmässigt hade jag nog velat ha kycklingen till vänster i bild eftersom att den tittar mot höger, men det är väl mer en smaksak. Tredje bilden tycker jag är den bästa av dessa, och att fotografera ljusa och mörka motiv och få dem rätt exponerade är inte enkelt och de mörka kycklinghuvudena mot de ljusa kropparna här gör det utmanande för fotografen. Jag tycker ändå att du nästan lyckats, det mörka har blivit lite lite för mörkt. Men som helhet en bra bild, möjligt vis lite oskarp i det mörka men det är svårt att se på min skärm i det ljus jag sitter nu, får vänta tills ikväll innan jag säger det helt. Bra jobbat som helhet, på det igen!

mvh Martin

dermot
0

#6 Tack så mycket Martin!

Håller med om att den sista blev bäst, tror jag mixtrade med ljuset på de två första. Men tack så jättemycket för kritikenSkrattande, ska försöka igen med nästa omgång kycklingar om ett par veckor.

// Anka