[10] Veckans Fråga
Hur ser ditt drömmotiv ut?
Berätta!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Om vi håller oss till vad som känns någorlunda rimligt, skulle mitt drömmotiv nu vara en riktigt bra bild på en räv. Sedan jag började digitalfotografera, har jag inte tagit en enda rävbild som jag är nöjd med. Fast varg eller lo i hemmamarkerna skulle förstås smälla ännu högre - inte bokstavligt, utan kom de hit skulle det bara knäppa lite. 
Olle
Haha, jag är inte sååå kräsen, men en bild som jag velat ha under fem års tid men ALDRIG lyckats få är…en bra agilitybild på min hund. Iom att det alltid är jag som fotar (D80) och ingen annan i min krets (försöker dem, som t.ex. min mamma, blir de inge bra) så har det inte blivit några bra bilder någon gång. Men jag klurar vidare på hur den gåtan skall lösas!
Åka till afrika och fotografera människorna där och även det vilda livet, dvs. lejon och liknande!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Tänkte skriva att mitt drömmotiv just nu är ett vackert vattenfall (en viss sort) men kom sedan på att detta var djurfoto.ifokus så kanske ska vara inom djurvärlden ;)
I så fall skulle det nog vara en vild kungsörn i dess naturliga habitat… T.ex. när den fångar sitt byte. Det skulle vara himla häftigt!
har alltid haft en dröm om att fota varg och hoppande vithaj i dess naturliga miljö :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Hoppande vithaj när den jagar säl är en drömbild även för mig, ihop med ett otal andra rovdjursbilder.
Även när havsörn eller fiskgjuse tar en fisk står högt på listan.
Mer rimligt är att hoppas på bilder på Pilgrimsfalk eller möjligen berguv.
Och till hösten har jag för avsikt att lägga en del tidiga morgnar på hjortdjurens lekplatser… En drömbild därifrån är en mäktig Kronhjort, med ett stort andedräktsmoln när den brölar!
mvh Martin
Vithaj, björn, lo, varg, "de fem stora" och sedan skulle jag vilja dokumentera vardagslivet i andra länder. Längtar efter den perfekta solnedgången också.
Vara helt penga oberoende och lägga all min fritid på min djurhobby.
Ha ett stort rött stall. Stora ängar inramat med vitt fräscht staket. Hästar, exotiskadjur, råttor,. Hundarna får springa fritt hela dagarna.
Själv ha personal som tar hand om allt och jag kan göra det jag vill för stunden.
Det har varit min dröm så länge jag kan minnas.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#10 Låter som en riktigt härlig dröm, hoppas den blir sann någon gång.
Men hur ser ditt drömmotiv ut när det gäller fotografering? Eller har du kanske redan fotograferat en sådan bild?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Haha.. se jag sitter och dagdrömmer för mycket tror jag :-P. Läste det som drömliv, inte drömmotiv :-P. Skyller på 14 timmars jobb och sommartids ändring ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Mitt drömmotiv skulle vara på min häst som galopperar på en stor vacker grön äng med fint ljus och fin bakrund, och jag ska sitta på henne barbacka utan träns i en vacker vit klänning (typ som brölloppsklänning) ahhh… det är mitt dröm motiv <3 :'3
You can't make a rainbow without a little rain