(M) Ekorre
Sanslöst bra bilder!! :-)
Håller med, jättefina bilder! Jag tycker att andra bilden är bäst, men den kunde kanske ha beskurits lite på sidorna.
Olle
Bra komposition i bilderna, speciellt i foto nummer två. :-) Jag gillar att ekorren inte är centrerad och att det finns en viss antydan till "bokeh" i bakgrunden.
Frilansfotograf - portfolio & blogg: http://www.shora-ahmadi.se
Tack alla!
#3 Testade att beskära men jag har lite svårt för det kvadratiska formatet och föredrar rektangulära rent generellt. Men visst, det finns säkert motiv som gör sig bättre som kvadrater.
#4 Bilden är tagen mitt på dagen men på morgonen och på kvällen, när solen ligger på, brukar man kunna få till en kraftigare bokeh med lite tur. Problemet är då att modellerna inte är på plats eller flerplacerade. ;-)
En till, har kollat igenom bilderna nu och den här blir min favorit…
Bilder från dagens session finns här ifall någon är intresserad
Snygg bild, men tycker att färgerna är alldeles för grå.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Sista bilden blev min favorit också. Härliga bilder med perfekt skärpa! Gillar hur han håller händerna på de första bilderna.
Saknar verkligen ekorrar där jag bor, det är väldigt sällan man ser någon. Å andra sidan har vi rätt mycket igelkottar, fast de visar sig bara när man inte har kameran med sig 
#7 Tack! Jag har tre ekorrar, en röd, en grå och en prickig och det här är Gråe. Håller med dig helt om att bilden inte är så färgstark men det är just det som gör att jag gillar den. Lägger upp en bild på lilla Prickig som har lite starkare färger. Hon är också mest grå hon med men de vita prickarna kanske framhäver färgerna lite
#8 Tack! Jag har inga igelkottar här och det tycker jag är tråkigt för de är så fina.
Så fin hon är, lilla Prickig! Pigg, nyfiken uppsyn. :)
Olle
personligen gillar jag den andra bilden bäst eftersom att du har kapat morrhåren på den tredje och jag är allergisk mot sånt.
men gillar skärpan men att du har klippt morrhåren fungerar inte för mig, men som sagt.. fina bilder i övrigt!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Här är en till bild på Prickig i klassisk ekorre-pose som visar alla hennes vackra färger m m
#11 Det är just sådana detaljer som gör att jag tycker det är svårt att få till ekorrebilder. Örontofsarna vintertid kan tydligen bli hur långa och yviga som helst, morrhåren som aldrig slutar bre ut sig och svansen… vill man ha närbilder är det helt omöjligt att inte klippa nåt
Jag tycker att alla bilder är helt fantastiska. Visst skulle man kunna önska sig att vissa saker var annorlunda som t ex det där med morrhåren men egentligen bryr jag mig inte, jag bara njuter av att se hur vackra de och dina ekorrar är. :)
Nej men fy… Vilka bilder!
Den prickiga fick ju en plats i hjärtat direkt!
Härliga bilder och tycker de är fina som de är faktiskt, trots "trist" färg och kapade morrhår. 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
De här bilderna är verkligen underbara :)
Tack! Roligt att ni gillar bilderna!