Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 465 ggr
[Wijsa Kaberg]
1

Bildbomb - Djur

Jag har en massa bilder på djur som jag tog i sommras, framför allt kossor och hästar. Tar gärna mot kritik, men om du tänk säga någonting elakt så låt hellre bli.

[Wijsa Kaberg]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kamera: Canon EOS 1000D

OBS! Kopieringsförbud!

[Wijsa Kaberg]
1

OBS! Kopieringsförbud

[Wijsa Kaberg]
1

OBS! Kopieringsförbud(Klicka på bilderna så blir dem bättre kvalitée)

Denna kommentar har tagits bort.
Martin
0

I reglerna står det att det bara är tillåtet med 3 bilder i kritiktrådarna (men skapa gärna fler kritiktrådar om det är fler bilder du vill ha kritik på), så jag har tagit bort de andra bilderna.

Jag vet inte vad du menar med elak kritik, men hoppas att du vill utvecklas och tycker att du får nytta av den här kritiken även om den inte bara är rosor. Det är fina lantbruksbilder, fotona ger överlag ett harmoniskt och fint intryck och kossorna verkar trivas och vara bekväma i hagarna där de går och betar.

Bild 2 känns kanske lite ljus, ett tips kan vara att försöka underexponera den eller göra den lite mörkare i bildbehandlingen för det tror jag den skulle tjäna på, för i grunden är det en bild med bra komp och ett par nyfikna kossor.

Bild 3 har å andra sidan blivit mörk och det är lätt hänt - jag råkar ofta ut för det själv när jag fotograferar i motsol. För att komma runt det kan man testa att använda en annan ljusmätningsmetod och mäta på kossan - men risken är då att man får det övriga för mörkt eller ljust. Det är inte lätt med motljusbilder - men med träningen går det att ofta få det ganska ok.

mvh Martin

PandanNilsson
0

Den första bilden blev lit rörig tycker jag med ladugården i bakgrunden. Så att zooma in tycker jag att du ska öva på ;)

Andra bilden tycker jag ser jätte fin ut och "naturlig", dock skulle den behöva lite mer skärpa.

Den sista bilden såg man inte kossans huvud så det är svårt för mig att få ett uttryck med bilden.

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/