Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 660 ggr
[Lupse]
0

Tips på kamera

Hej! Jag har fotat ett tag med min gamla systemkamera men funderar på att uppgradera mig.

Jag äger just nu en Canon, vet tyvärr ej vilken modell men en från 2003 iaf. Har inga problem med att byta till Nikon, Sony mm. Har testat dem hos min nära vän, men tyvärr kan hon ej rekommendera någon då dem inte är hennes.

Jag fotograferar oftast natur, vardagshändelser, min hund, smågrejer och kläder.

Söker ingen expertkamera men inte heller en helt nybörjarkamera. Priset är inget problem då jag inkasserar rätt mycket pengar. Om ni vet någon bra kamera skriv gärna en kommentar vilken, det behöver inte vara någon recension utan det räcker med en modell. Men recensioner och tips skulle sitta bra.

Tack i förhand (:

ellencharlotta
0

Nikon D5100/Canon EOS 600D eller Nikon D7000/Canon EOS 60D

Jag håller fotokurser och dessa kameror är väldigt vanliga, de är inte den första instegskameran utan man kan utvecklas väldigt mkt med dom. Jag har själv gått från Nikon D80 till Nikon D7000 nu och jag jobbar som fotograf, är riktigt nöjd med D7000.

Det är lite storleksskillnad på de modellerna jag skrev, Nikon D5100/Canon EOS 600D är ganska små kameror medans Nikon D7000/Canon EOS 60D är lite större, dock långt ifrån de största som finns! Så åk till en kameraaffär och testa håll i kamerorna, känn vilken som ligger bäst i handen. :)

nykanin
0

Jag har också en Nikon d7000 och är väldigt nöjd med den även fast jag bara fota som hobby just nu. Och de är många som säger att man kan "växa" med denna kamera och de kan jag verkligen hålla med om har utvecklats sjukt mycke på 1,5 år

Mvh Linnéa