Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 850 ggr
texasmamma
10

Prickig är dräktig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjocka magen

texasmamma
2

stora tuttar

texasmamma
1

och jättesöt

OlleA
1

Härligt! Då hoppas vi på små prickiga ungar! Glad

Olle

Mari
0

Åh!! Håller med Olle, hoppas det kan bli någon prickig unge :-D När tror du att de börjar röra sig ute ?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

SyntHare
0

Naww, vilken liten tjockis! Kyss Det ska bli spännande att se om prickarna går i arv!

Jättefina bilder också, som vanligt. Särskilt den där hon står upp tycker jag är alldeles fantastisk!

Jessicahagstrom94
0

nej vilken sötnos! önskar att jag kunde få såna bra bilder… :)

Ann-SofieH
0

Åh vad spännande att få se om ungarna också blir prickiga. När är det dags tror du?

dermot
0

Åh, så roligt! Skrattande

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

texasmamma
0

I morse var hon här och åt lite majs. Hon sträckte ut sig så det var lite svårt att se magstorleken ordentligt. (Bilden är tagen genom köksfönstret)

5-6 veckor tar det innan ungarna lämnar boet

texasmamma
0

På eftermiddagen var det full fart i tallkronorna. Då lekte hon och den röde hanen, upp och ner gick det i rasande fart med "dödshopp" mellan träden. När de lugnat ner sig lite gick jag ut och tog några bilder på henne.

Hon har fortfarande stora magen kvar så det det blir nog tidigast i mitten av juni som bäbisarna lämnar boet. Jag hoppas också att det blir någon prickig även om det känns lite fel eftersom det egentligen är en defekt hon har. I kullen hon hade förra sommaren var alla enfärgade.

dermot
0

#10 Vad är det för defekt? :) Blev nyfiken nu..

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

texasmamma
0

Vet inte riktigt vad det är som ligger bakom hennes färgfel, nåt genetiskt är det iaf. Eftersom hon är fertil så kan det inte vara så allvarligt och inte verkar det vara ärftligt heller.

søs
0

Pragtful billede smuk hale den har fine detaljer…de er så søde sådanne nogen små egern. Glad

hilsen Søs