Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: fotografera-djur
Läst 1398 ggr
texasmamma
3

Fyra av de fem stora...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyvärr var björnen kvar i idet men fick fyra på bild, i alla fall.

(Rovdjuren på Järvzoo)

Varg

texasmamma
4

Lo

texasmamma
3

Järv

Wand
2

Underbar bild på lo, jag blir alltid lika fascinerad över att vi faktiskt har dessa fantastiska kattdjur här i Sverige!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

texasmamma
1

Kungsörn

theone2
0

Smart du inte kröp in i idet med den.. Mycket fina bilder detta.. Tack för delningen..

Mitralis
0

Wow, jag är imponerad Glad

Wand
0

Oj, läste inte så noggrant i #0, men vad kul att du lyckades skymta lodjur på Järvzoo! Jag är dit minst en gång per år (och har varit i 10-11 år) och jag har bara sett lodjuren en enda gång i hela mitt liv. Troligen för att det alltid är ungar som ränner fram och tillbaka och skrämmer bort dem…

texasmamma
0

#3 Ja visst är loet ett otroligt vackert djur. Lostammen har ökat kraftigt, här i mellansverige iaf, och det är ju bra men chansen att få se ett vilt ute i naturen är väl inte så stor ända.

#5 Får väl försöka ta mig till Skansen nån dag för att fullborda "femtetten".

En fjällräv kan få vara stand-in tills dess

theone2
0

Kom till Norrköping. Vi har ett o annat här med…

SyntHare
0

Vilka vackra bilder du bjuder på! Glad

Jag är nog mest imponerad över att du lyckats fånga järven på bild, de brukar ju vara totalt omöjliga på att gömma sig i stora buskage och grejer. Vilka enorma tassar den har också!!

texasmamma
0

#7 Jag var där med jobbet och gick runt med en guide som hade mat med så djuren kom fram när det vankades mat. Sen var jag där själv direkt när de öppnade en morgon och var då nästan helt ensam. Sammanlagt var jag där i drygt åtta timmar och fick hur mycket bilder som helst.

texasmamma
2

#9 Självklart finns Kolmården med på min att göra lista. Men måste säga att jag är djupt imponerad av Järvzoo. Hela parken ligger i skogen och man går runt på träspångar.

#10 Järvhonan var lite blyg men hanen visade gärna upp sig

Wand
0

#10 Gud, så härligt! Måste be om en guidad tur jag med… 

Järvzoo är verkligen superhärligt. Det som är så fint med det är att det inte är några exotiska djur, utan djur man kan se här i norden. Så det är ju liksom våra egna små hjältar vi kikar på! Skrattande Och den härliga skogen också, åh…

OlleA
0

Fantastiskt fina bilder! Vargen, lodjuret och järvarna är fotgraferade i så riktig miljö att man knappt märker att det är djurparksdjur. Kungsörnbilden är också fin, visserligen syns gallret (gick säkert inte att undvika) men den mäktiga fågeln är väl placerad. Fjällräven är för söt, även om den inte är något skogsdjur som man skulle kunna tro av bilden.

För ett par veckor sedan var jag på Nordens Ark med jobbet, och fick en guidad tur med en skötare där också. Förhoppningsvis får jag tid att lägga in lite bilder därifrån någon dag i påsk.

Olle

Martin
0

Riktigt bra foton rakt igenom, men sista på järven i trädet och den på lodjuret faller jag lite extra för. Grattis till en kul upplevelse!

mvh Martin

texasmamma
3

#14 Det kändes nästan som att vara i vilda skogen och djuren verkade må bra, fina pälsar, gott hull, levande blickar… Jag är förvånad att fågelbilderna blev så bra som de blev med tanke på voljärena, det är bara de bakre näten som syns.

#15 En helt magisk upplevelse var det allt och garanterat kommer att åka dit igen.

Jag har gjort några skrivbordsbilder till de andra på jobbet som ville ha bilder och la upp de i mindre format i bloggen. Prickig fick också vara med. Här är länken ifall någon vill titta

http://piasbilder.wordpress.com/2012/03/31/skrivbordsbilder/

Av alla bilder jag tog så är det nog den här som är min favorit

[alezan]
0

Verkligen superfina bilder på fantastiskt fina och imponerande djur! Glad