Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 1668 ggr
Hanna
10

(H) Rhodesian Ridgeback

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på en Ridgeback jag fotograferade i somras. Ljuset var inte det bästa, men jag känner mig ganska nöjd ändå. Kritik tack! :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

dermot
0

Jag… dör. Kyss

Jättefint foto, perfekt skärpa och jättefina färger!

Det enda lilla jag stör mig på - inget du kan hjälpa givetvis och hunden är som den är, men den vita fläcken h*n har på bringan. Det drar tills sig lite, lite uppmärksamhet från mig. Annars tyckte jag det var görsnyggt! Hade lätt velat ha den på väggen. Tungan ute

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Hanna
0

#1 Jo, hon är inte en "regelrätt" ridgeback pga den fläcken. Jag tänkte att den kanske skulle störa, men jag har svårt för att redigera bort det som ändå "är" hunden. Flört

Men tack för din vänliga kommentar! :)

Martin
2

Jag tycker du skall vara riktigt nöjd med detta porträttet - en av de bättre hundbilderna/porträttet jag sett på denna sajten. Fläcken på bringan stör inte mig, jag dras till ansiktet och ögonen direkt, "vecken" i pannan och det mörka runt huvudet ramar in det perfekt.

Riktigt bra - hittar inget negativt att anmärka på eller ge förslag på förbättringar, för jag tycker den är kanon.

mvh Martin

Hanna
0

#3 Tack så jättemycket! Det värmer att läsa och får en att känna att man verkligen vill fortsätta fotografera. Glad

Hon har ett helt underbart ansiktsuttryck den hunden :)

Hanna
0

Fler kommentarer? Glad

Jessicahagstrom94
0

bland det finaste kortet på en hund jag sett. :)

Adrina
0

Gillar kompositionen, det svaga och mjuka ljuset, färgerna. Jag hade gärna velat se något längre skäpredjup, så hundens nos också kom i fokus. Annars tycker jag det är ett väldigt stilrent portträtt.

JenniferFahlander
0

å den va riktigt fin!!! man såg lixom alla former och allt. O tyckte de vlev skit bra när bakgrunden va lite suddig. :) Super fint! :)

lodjuret
0

Otroligt fint foto, både ljuset, skärpan och allting!
Jag tycker inte att den vita fläcken stör, jag uppmärksammade ansiktet.

Hanna
3

Tack så jättemycket Glad