Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 311 ggr
OlleA
0

(M) Svanar i Holland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett par svanar i blomsterparken Keukenhof i Holland.

Hanna
0

Jag gillar att kommentera bilder känner jag Skrattande

Riktigt fin bild med underbara färger i. Jisses vad mycket blommor! Svanarna ser riktigt lugna och fridfulla ut och är i sin "egen lilla värld".

Jag kan inte ge någon kritik då jag tycker bilden är bra som den är. Oskyldig

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

OlleA
0

Ja, du är snabb med dina kommentarer! :) Holland är verkligen värt en resa nu om man gillar blommor, när jag var där i förra veckan fanns det hur mycket som helst av både tulpaner och andra. En hel del fågelliv finns också i dammarna och kanalerna. Eftersom landet är så tätbefolkat är fåglarna ofta vana vid folk och mycket mer orädda än här hemma.

Olle

Adrina
0

Mysig och stämningsfull bild du fångat. Var också i Holland i April, dock har jag halva släkten där så är där ganska ofta, denna gång köpte jag hur mycket fröer och tulpanlökar som helst bland marknaderna, det är mycket större utbud och MYCKET billigare, härhemma kostar en fröpåse 20-30 kr, där kostade dem 10-15 (!!)

[alezan]
0

Jag tycker det är en fin bild men saknar ett litet "pop" av något slag så att den blir lite mer levande.

Känns lite platt fast den är stämningsfull och mycket väl illustrerar årstiden här i Holland :)

OlleA
0

Tack för era kommentarer! :)

#3 Ett litet tips: Köp inte tulpanlökar nu på våren! Sådana ska planteras på hösten, så de man köper nu blir det oftast inget av. Att de ändå säljs, beror på att det finns en stor efterfrågan från okunniga turister som blir helt tagna av tulpanfälten. På flera ställen hörde jag att man kunde beställa lökar för att få hemskickade till hösten, vilket är ett utmärkt alternativ om man förälskar sig i en speciell tulpansort. Frön går utmärkt att köpa och så nu.

Olle