Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 441 ggr
Moalinn
0

Plastskydd på skärm

Hej!

Jag vill fråga en dum liten fråga. Min skärm på kameran ärä riktigt smutsig och svartprickig och det är riktigt irriterande för jag ser inte bilderna helt okej då. Jag undrar om det går att ta bort skyddet och sätta dit det igen? Skäms

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Martin
0

Det går inte att tvätta det lite då?

mvh Martin

Moalinn
0

Det sitter emellan skyddet och skärmen, om du förstår. Så det är lite svårt att komma åt

Medarbetare på Djurfoto

Mari
0

Vad har du för kamera? är det något standardskydd eller är det något du köpt till?
Kanske står något i manualen om hur det fungerar?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Moalinn
0

Nikon D7000 och skyddet satt på när jag köpte den. Kan kolla i manualen, annars kan jag fråga i affären när jag ändå ska hämta mitt objektiv om några veckor.

Medarbetare på Djurfoto

Mari
0

Det känns som att det borde gå att få av och sedan kunna sättas dit igen men jag har ingen aning. Hoppas att någon med svar tittar in i denna :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Martin
0

Aha, nu förstod jag. Med "skyddet" trodde jag du menade själva displayen. Är det något du själv satt dit kan du säkert ta av det. Är det något som fanns med så finns det i nog i manualen om man kan ta av det eller inte.

Är det mjuk skyddsplast som du klistrat på kan du ta av det men förmodligen inte sätta på det igen - men å andra sidan kan du köpa ny sådan skyddsfilm och sätta dit.

mvh Martin

Moalinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha, nej. Det är en "vit", genomskinlig, hård plastbit som sitter som ett skydd över skärmen. 

Såhär ser det ut, ett skydd som sitter över skärmen. Och som ni ser så är det väldigt smutsigt och ser sitter mellan plasten och skärmen. Men är tveksam på om man kan ta av den utan att göra sönder något.

Bilden ser ut lite som den gör, men orkade inte fixa inställningarna på mobilen så det fick bli så som det blev.

Medarbetare på Djurfoto

mille-star
0

Den där plastbiten är det bara att ta bort och klicka tillbaka igen! Jag har en likadan på min kamera och den har åkt av och på många gånger för rengöring.

Moalinn
0

Tack, var osäker om man var tvungen att göra sönder något eller liknande för att få av den. Ska då ta och göra rent sen när jag kommer hem!

Medarbetare på Djurfoto

Adrina
0

Displayskydd är det annars Flört Och som tidigare sagt går det att ta av, om det blir för rispigt är de bara att köpa ett nytt, kostar väl 79:- eller något har jag för mig.

Moalinn
0

Detaljer, kom inte på vad det hette så tyckte plastskydd var en bra namn Oskyldig

jodå.. det gick bra att ta bort, repigt är det också men tror jag klarar ett tag till!

Medarbetare på Djurfoto