Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 1055 ggr
[Timantis]
2

(M) häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute o åkte o hittade denna vackra häst. Fick lite roliga bilder på den. vad tycker ni? Är nybörjare o tycker det är jättekul att fota djur o natur.

Fotat med Nikon D 3100 med 55-200 objektiv

SyntHare
0

Haha vilken härlig frilla hästen har! Ser ut som en pudelrockare eller nått.

En härlig bild var det med, även om skärpan ser ut att ha hamnat mer på halsen än på ögonen/mulen. Jag gillar att du fotat underifrån, det ger ett lite annorlunda perspektiv. Bra bakgrund också utan röriga objekt. I sin helhet gillar jag verkligen bilden! Glad

Hanna
1

Tycker hästen är jättefin. Men vinkeln är konstig och hästen ser störd ut. Dessutom är den inte helt skarp. Har du bild från någon annan vinkel? :)

Men fortsätt fotografera man ser att du har det där :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Timantis]
0

Jag är som sagt var nybörjare men lär mej hela tiden. Anl till fokus på hals var nog att det var felställt i kameran. Hade skärpan lite till höger o inte i mitten. Fotade från en bil o hästen höjde själv huvudet o skakade på huvudet så därav underifrån.

Som sagt nu blir det handboksläsning igen.

[alezan]
4

Jag skulle vilja påstå att bilden blir det den är tack vare den udda vinkeln och att det i sin tur gör att man kan se genom fingrarna över att skärpan kanske inte är optimalt lagd på mulen.

Tumme upp! Skrattande