Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 325 ggr
Moalinn
0

Fåglar till kompisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

hittade några fåglar (väldigt många fåglar faktiskt) som satt i vattnet och lekte kungar, eller drottningar. Kanske inte ska säga att jag hittade dem, de lät precis som om att de ville ha lite uppmärksamhet.

I vilket fall som helst så tänkte jag bara att ni kanske kan ge de ett namn? vilken sorts fågel det är alltså, vet att typ martin ska vara bra på det här med fåglar så varför inte lägga in bilden här!

Den är inte den bästa direkt, men det var solnedgång och de var långt bort så fick använda mitt 70-300 och då blev det jobbigt med slutartid och skit så ja.

och glöm inte att lägga märke till de sötaste fåglarna på hela bilden, på en av stenarna!
bilden är tagen från min blogg, därav att kvalitén kan vara lite halvt sådär.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

OlleA
0

De stora fåglarna är hägrar. De små på stenen kan jag inte artbestämma säkert utifrån bilden. Är de svarta och vita med lång, röd näbb? I så fall är det strandskator. Men det finns många andra vadare som inte är lika lätta att känna igen.

Olle

Martin
0

Som Olle säger, de tre stora är hägrar (gråhäger) och de små är omöjliga att artbestämma från bilden.

mvh Martin

Moalinn
0

härligt, första gången jag ser lite större fåglar än fiskmåsar (förutom på djurparker då). Ingen aning hur de små såg ut, men söta var de iallafall som satt där på stenen Flört

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto